Daimler i Hubject ogłosiły, że pracują nad systemem uwierzytelniania samochodu w stacjach ładowania bez konieczności posiadania karty chipowej. Mechanizm ma być obsługiwany w modelach z linii Smart EQ (Fortwo/Forfour).
Ładowanie bez karty w elektrycznych Smartach
Mechanizm ładowania bez konieczności machania kartą przy ładowarce możliwy jest za sprawą cyfrowych certyfikatów obsługiwanych w ramach mechanizmu Plug&Charge opierającego się na standardzie ISO 15118. Daimler współpracuje z firmą Hubject nad wdrożeniem rozwiązania w Smartach EQ i stacjach ładowania należących lub zarządzanych przez operatora Ebee.
> Nowe logo Volkswagena i zmiana komunikacji w epoce aut elektrycznych
Rozwiązanie zmniejsza dystans między Teslą a autami innych marek: amerykański producent od początku stosuje jakąś formę uwierzytelniania samochodu po podłączeniu, bez konieczności stosowania kart chipowych.
Daimler i Hubject zapraszają do współpracy podmioty z całego świata. Warto przy okazji dodać, że podobne rozwiązanie jest wdrażane w stacjach ładowania ABB, które funkcjonują w Europie w ramach sieci Fastned.
> ABB z inicjatywą: podłącz i ładuj, bez karty
|REKLAMA|
|/REKLAMA|