Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Krzywa ładowania Mercedesa EQC 400. Świetnie dla 50 kW (ale marne to pocieszenie), nieźle dla 175 kW

Fastned, operator sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych, zaprezentował krzywe ładowania Mercedesa EQC. Auto całkiem znośnie radzi sobie na stacji ładowania o mocy powyżej 175 kW i bardzo dobrze prezentuje się na stacji 50 kW – ale to ostatnie niewiele daje, jeśli wziąć pod uwagę pojemność baterii samochodu.

Mercedes EQC – unikaj stacji o mocy 50 kW, o ile to tylko możliwe

Krzywa ładowania Mercedesa EQC na ładowarkach prądu stałego o mocy 50 kW wznosi się niemal od samego początku (~3-4 procent) aż do 90 procent pojemności baterii. Jeśli więc zatrzymamy się na ładowarce obsługującej 50 kW, możemy być pewni, że wykorzystamy niemal maksimum możliwości urządzenia. Ale musimy pamiętać o karach, które stosują operatorzy za „blokowanie ładowarki”.

Pojemność baterii Mercedesa EQC to 80 kWh (wartość użyteczna). Jeśli teraz założymy, że średnia moc ładowania wynosi 47 kW, a po uwzględnieniu strat – 40 kW, to uzupełnienie od 10 do 90 procent baterii zajmie nam 1 godzinę 36 minut. Nawet jeśli straty będą mniejsze, to zejście w okolice 1:20 h będzie już wyzwaniem. Tymczasem już po 45. minucie postoju na ładowarce będziemy płacić dodatkowo 0,4 zł za każde 60 sekund postoju.

Pozostają nam więc kombinacje z ładowaniem z przerwami albo też ładowanie przez zaledwie 45 minut, czyli uzupełnienie mniej więcej połowy baterii. Katastrofa, jeśli komuś się spieszy, a nie chce przepłacać.

Znacznie lepiej Mercedes EQC prezentuje się na stacji o mocy 175 kW. Auto od niemal samego początku do prawie 40 procent baterii osiąga 105->110 kW. Przy 39 procent następuje przełamanie i krzywa stopniowo spada, jednak do 70 procent pojemności nadal uzupełniamy energię z mocą powyżej 82 kW (źródło). Nawet po uwzględnieniu strat każde 2 minuty postoju powinny dawać około 3 procent pojemności baterii.

Fastned mówi o uzupełnianiu energii ze średnią szybkością od +200 km/h do +400 km/h, przy czym okolice +400 km/h dotyczą wyłącznie przedziału do 40 procent i w miarę ciepłej pory roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version