Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Korea Południowa chce przyjąć CCS, baza CHAdeMO się kurczy

Korea Południowa jako oficjalny standard szybkiego ładowania przyjmie CCS Combo 1. Oznacza to stopniowe odejście od japońskiego standardu CHAdeMO, ale też bliższą współpracę raczej ze Stanami Zjednoczonymi niż z Chinami i Indiami, które przechodzą na standard GB/T.

Korea Południowa: Combo 1 zamiast CHAdeMO

CHAdeMO jest standardem stosowanym przez japońskich producentów: Nissana i Mitsubishi. Zgodne z nim ładowarki można znaleźć na całym świecie, ponieważ promowały go wspomniane marki. Z tego powodu nawet Tesla posiada przejściówki (adaptery) do swoich portów, które umożliwiają ładowanie samochodów z użyciem CHAdeMO.

Stopniowo jednak świat zaczął przyjmować własne standardy:

Każdy z tych standardów oznacza inną wtyczkę – można się z nimi zapoznać w artykule:

> Jakie gniazdka mają samochody elektryczne? Jakie są typy wtyczek w autach elektrycznych? [OBJAŚNIAMY]

Korea Południowa zadecydowała, że postawi na Combo 1. Podstawą tego wyboru miał być krótszy czas ładowania oraz lepsze protokoły komunikacyjne. Oprócz tego już w 2017 roku 67 procent samochodów elektrycznych w Korei wykorzystywało Combo 1. Oznacza to, że baza użytkowników CHAdeMO może zacząć się kurczyć, a docelowo zapewne zniknie z krajów innych niż Japonia.

Mapę, z której pochodzi tytułowy obrazek, znajdziecie tutaj.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

W Belgii można już zarezerwować Audi e-tron Sportback

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version