Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

„Kierowcy samochodów spalinowych załamani. Właściciel Tesli nie stał w kolejce, naładował się i szybko odjechał” ;)

Nasz Czytelnik, Pan Wojciech, przysłał nam zdjęcie z Superchargera w Ciechocinku. Jak stwierdził, uzupełnianie energii trwało u niego właściwie tyle czasu, ile tankowanie stojących w pobliżu samochodów. Wszystko przez to, że na stacji uformowała się kolejka. Oczywiście nasz pretensjonalny tytuł jest żartem, nie wiemy, czy ktokolwiek był załamany albo poczuł się zawstydzony widoczną w pobliżu Teslą – postanowiliśmy wykorzystać tę sytuację do oszacowania, ile ultraszybkich ładowarek potrzeba na zastąpienie dystrybutorów z paliwem.

Ładowanie kontra tankowanie i niższy VAT na Superchargerach i stacjach Ionity

Na stacji paliw w Ciechocinku są dwa podwójne dystrybutory, łącznie cztery stanowiska. Zajęte są co najmniej trzy, prawdopodobnie cztery. W widocznej na zdjęciu kolejce stoją dodatkowe cztery samochody, czyli na stacji tankowania znajduje się w sumie 7 lub 8 pojazdów chcących uzupełnić paliwo. Widoczny na końcu kolejki biały Fiat potrzebował 24 minut od wjazdu do wyjazdu ze stacji. Nasz Czytelnik ładował się o minutę dłużej, 25 minut.

Gdyby zatem w Ciechocinku było osiem Superchargerów, jak w Lućmierzu, stacja ładowania osiągnęłaby przepustowość podobną do tej, którą ma stacja tankowania z czterema dystrybutorami. Oczywiście mówimy o lokalizacji podobnej do powyższej, uczęszczanej, w sytuacji dużego obłożenia, bo większa liczba Superchargerów (czy ogólniej: ładowarek) nie spowoduje, że samochód elektryczny zacznie uzupełniać energię szybciej. Tutaj konieczne są innowacje producentów pozwalających na podbicie mocy ładowania do co najmniej 200, a najlepiej 300+ kW, oraz podgrzewanie baterii przed ładowaniem.

Ta liczba jest o tyle istotna, że udowadnia, że zastąpienie stacji tankowania stacją ładowania w zasadzie nie wymaga powiększania terenu. Ładowarki mogą stać pod płotem czy murem oraz zamiast dystrybutorów paliwa, ewentualna kolejka do nich pojawi się w dokładnie tej samej przestrzeni, którą na zdjęciu zajmuje kolejka aut spalinowych.

5 procent VAT również na Superchargerach i Ionity

Przy okazji ładowania na Superchargerze i stacji Ionity nasz Czytelnik podesłał nam potwierdzenia, że również tam obowiązuje stawka VAT wynosząca 5 zamiast dotychczasowych 23 procent. Na rozliczeniu z Tesli podatek wymieniony jest wprost, w przypadku drugiego operatora łatwo obliczymy, że aktualny cennik Ionity to 2,99 zł/kWh dla osób nieposiadających abonamentu. Dotychczas było to 3,5 zł/kWh:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 30 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version