W minionym tygodniu pojawił się oficjalny cennik Ionity, z ładowaniem kosztującym 3,5 zł/0,79 euro za każdą pobraną kilowatogodzinę energii. Niedługo później swoje cenniki dostosowały Daimler, Audi, pewne wskazówki podało też Porsche. Warunków nadal nie podały Volkswagen, BMW, Ford i Hyundai.

Cennik Ionity a koszty ładowania samochodów firm wchodzących w skład Ionity

Ionity jest wspólną inicjatywą Grupy BMW, Daimlera, Forda, koncernu Volkswagena z Audi i Porsche. Od września 2019 roku do projektu dołączył też koncern Hyundai-Kia.

Do Ionity nie należy Grupa PSA (Opel, Peugeot, Citroen), Toyota czy alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Nie uczestniczy w nim także Tesla, która buduje własną sieć Superchargerów.

Według cennika od 31 stycznia 2020 roku ładowanie na stacjach Ionity będzie kosztować:

  • 3,5 zł/kWh w Polsce,
  • 0,79 euro/kWh w krajach strefy euro.

> Cennik Ionity ogłoszony: 3,5 zł/kWh. Drożej niż jazda na benzynie. Polscy operatorzy zaczną równać w górę?

W obu przypadkach mówimy o kosztach maksymalnych, dla klientów niezarejestrowanych w Ionity, a więc korzystających z sieci okazjonalnie.

Dla właścicieli Mercedesów, Audi i Porsche, którzy będą chcieli korzystać ze stacji Ionity, ceny będą inne:

  • 0,29 euro/kWh dla Mercedes me Charge z „pakietem Ionity”, z czego w pierwszym roku nie będzie opłaty abonamentowej,
  • 0,33 euro/kWh („kwota spodziewana”) w Audi e-tron Charging Service,
  • 0,33 euro/kWh przy ładowaniu Porsche Taycan przez pierwsze trzy lata (źródło).

Wychodzi na to, że średnia stawka w krajach strefy euro wyniesie około 0,3 euro/kWh. W Polsce dawałoby to równowartość około 1,3-1,4 zł/kWh przy szybkim ładowaniu. To bardzo niska stawka, ale dodać należy, że zapewne będzie obowiązywać wyłącznie wtedy, gdy kierowca opłaci dodatkowy abonament na pakiet w wysokości, strzelamy, około 70-100 złotych miesięcznie.

Nie są jeszcze znane stawki Volkswagena w programie Volkswagen WeCharge.

Stacje ładowania Ionity w Polsce

Na terenie naszego kraju ma zostać uruchomionych 12 stacji ładowania Ionity, z czego w roku 2020 powinno ich powstać pięć. Powstaną one przy autostradach A1, A2 i A4. Wszystkie obsłużą moc ładowania wynoszącą do 350 kW.

> Stacje ładowania Ionity w Polsce przy autostradach A1, A2 i A4. Łącznie 12 lokalizacji

Zdjęcie otwierające: stacja ładowania Ionity w Szkocji (c) Ionity / Twitter

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 10 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: