W środę nasz Czytelnik, Pan Dawid, zauważył na MOP Rzędziwojowice (A4, Wrocław -> Katowice) ekipę techniczną przy stacji ładowania Ionity. Usłyszał, że firma chce udostępnić ładowarki na początku maja. Wczoraj inny nasz Czytelnik, Pan Tomasz, sprawdził obydwa urządzenia – działają. MOP Młyński Staw przy A4 w kierunku Katowice -> Wrocław oraz MOP Rzędziwojowice w kierunku Wrocław -> Katowice mają już czynne ładowarki, po 4 stanowiska działające z mocami do 350 kW.
Ionity na A4 Wrocław – Katowice już na mapie i w aplikacji Kia Charge
Urządzenia znajdują się na MOP-ach TUTAJ, są widoczne na mapie Ionity i w aplikacji Kia Charge, czyli pewnie też w aplikacjach mobilnych aut innych marek, nie ma ich natomiast jeszcze na mapie PlugShare. Ekipa techniczna kończyła prace tam w środę, wtedy jeszcze stacje były odgrodzone. Teraz barierki zniknęły, nasi Czytelnicy wczoraj korzystali z ładowarek:
W całej Europie Ionity ma obecnie 2 290 ładowarek w 479 lokalizacjach. Na dziś nie ma w Polsce żadnych kolejnych placówek, w których operator miałby zaplanowaną budowę. Najlepiej zabezpieczona jest trasa granica Polska-Niemcy – A2 – Warszawa oraz granica Polska-Niemcy – A4 – Katowice, nieźle wygląda też infrastruktura Łódź – Trójmiasto, pozostałe części kraju to na razie białe plamy, przynajmniej jeśli chodzi o Ionity.
Cennik Ionity dla osób nieposiadających abonamentu lub usługi dostarczonej wraz z producentem samochodu, jest jeden: 3,5 zł/kWh. Znacznie taniej płacą ci szczęśliwcy, którzy korzystają z abonamentu Ionity Passport (wygasa po roku od zakupienia subskrypcji) albo innych sprzedawanych wraz z elektrykami, zwykle jest to około 1,3-1,5 zł/kWh. Innymi słowy: kto ma abonament, ładuje taniej niż na stacjach AC GreenWay Polska czy Orlenu, kto nie ma… raczej nie ma ochoty na korzystanie z urządzeń operatora.
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: