Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Hyundai uruchamia w Polsce usługę Charge myHyundai. A Ionity udostępnia stację ładowania pod Kutnem

Hyundai udostępnił w Polsce usługę Charge myHyundai, która pozwala na rozliczanie ładowania na stacjach wielu operatorów za pomocą jednego konta. Z kolei jeden z naszych Czytelników, Pan Paweł, zauważył, że na mapce Ionity pojawiła się kolejna czynna stacja ładowania – ta przy A1, pod Kutnem.

Ionity Kutno już działa

Stacja ładowania w Kaszewach Kościelnych była gotowa i zafoliowana już w styczniu 2021 roku. Udostępniono ją po dziesięciu miesiącach, co trudno uznać za spektakularny wynik – ale ważne, że jest. To już czwarta lokalizacja w kraju, dwie pierwsze były dostępne na MOP Olsze (po zachodniej i wschodniej stronie autostrady A1) oraz w Świecku (niedaleko A2):

Między Ionity Kutno (Kaszewy Kościelne) a Ionity MOP Olsze jest 229 kilometrów. Do przejechania tego dystansu z szybkością „staram się trzymać 120 km/h” potrzeba co najmniej 380-390 jednostek WLTP. A jeśli założymy, że pokonujemy ten odcinek w przedziale 80->10 procent, to niezbędny jest samochód obiecujący około 550 jednostek WLTP.

Wszystkie stacje Ionity wyposażone są w ładowarki działające z mocą do 350 kW. Do szybkości sporo powyżej 200 kW rozpędzą się na nich Porsche Taycan i Taycan Cross Turismo, Tesle Model 3/Y LR/Performance, zapewne Tesle Model S/X po faceliftingu, a także Kia EV6 i Hyundai Ioniq 5 (warianty z bateriami 70+ kWh). Topowe modele innych producentów osiągną okolice 200 i mniej kilowatów.

Ionity i Charge myHyundai + aplikacja do pobrania

Nabywcy Ioniqów 5, ale też Kon Electric, którzy chcieliby zapłacić mniej na stacjach Ionity, od teraz mogą korzystać z usługi Charge myHyundai (iOS TUTAJ, Android TUTAJ). W jej ramach dostępne są trzy plany taryfowe: Flex, Smart i Easy, każdy z dodatkowym pakietem Ionity Power. Ionity Power kosztuje 58 złotych miesięcznie i pozwala na uzupełnianie energii po stawce 1,35 zł/kWh. Ale Hyundai przygotował ciekawe bonusy:

Same abonamenty zależą od sposobu wykorzystywania sieci: Flex przyda się tym, którzy praktycznie nie jeżdżą albo chcą korzystać wyłącznie z Ionity, Smart i Easy przypadną do gustu tym, którzy częściej ładują się na stacjach różnych operatorów – przy czym stawki zależą od stawek właścicieli stacji ładowania.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: jeśli ktoś zdecyduje się na skorzystanie z któregoś z abonamentów Charge myHyundai, będziemy wdzięczni za sprawdzenie stawek DC i AC na stacjach GreenWay Polska i Orlenu. Jesteśmy ciekawi, czy zakup planów taryfowych innych niż Flex ma sens.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version