Hyundai Kefico to jedna z firm Hyundai Motor Group, która dotychczas zajmowała się układami sterującymi silnikiem i skrzyniami biegów. Teraz, twierdzi Korea Economic Daily, będzie próbowała odnaleźć się w nowej rzeczywistości: zechce wprowadzić na rynek ultraszybkie ładowarki Blue Plug. Początkowo mają one zostać użyte we własnej sieci ładowania producenta w Korei Południowej, E.pit.
Hyundai Kefico, transformacja krok po kroku
Powstanie sieci E.pit ogłoszono w 2021 roku, ale po ponad 2 latach z planowanych 120 ultraszybkich ładowarek udało się uruchomić zaledwie 36. Tesla, która w momencie powstania E.pit miała mniej więcej tyle samo Superchargerów na terenie Korei Południowej, dziś ma ich 106 (źródło). Łatwo zatem dostrzec, kto rozwija się szybciej, a komu idzie to mozolnie mimo faktu, że działa na własnym terenie.
E.pit wykorzystuje sprzęt lokalnych dostawców (EVSIS, SK Signet), wkrótce jednak może przejść na urządzenia Hyundai Kefico. Nowe ładowarki Blue Plug stworzone przez Kefico mają występować w dwóch wariantach: z jednym lub dwoma przewodami CCS. Sprzęt ma działać z szybkością do 350 kW, idealnie zatem zgra się z modelami Hyundaia i Kii zbudowanymi na platformie E-GMP. Homologacja ma zostać przyznana jeszcze w tym roku.

Przykładowa stacja ładowania E.pit Hyundai Motor Group. Brak zdjęcia w wyższej rozdzielczości (c) Hyundai Kefico, za: The Korea Economic Daily
Co najważniejsze, ładowarki Blue Plug mają wiązać się z usługą premium. Będą uruchamiane w zadaszonych lokalizacjach, każda z nich ma mieć cztery-sześć punktów ładowania i moc przydzieloną w taki sposób, by duże obciążenie nie powodowało spowolnienia procesu uzupełniania energii. Pozycjonowanie („premium”) ma pozwolić Hyundai Motor Group na odróżnienie się od pozostałych rywali z rynku i spowolnienie ekspansji Tesli.
W Europie Hyundai i Kia są członkami konsorcjum Ionity, w Stanach Zjednoczonych m.in. z BMW, Mercedesem i koncernem Stellantis uruchamiają inicjatywę We Charge North America.
Nota od redakcji Elektrowozu: przyjemnie jest patrzeć, jak koncern (czebol) aktywizuje kolejne swoje firmy-córki, żeby przystosowały się do zmian. Każdy usiłuje znaleźć swoją niszę.
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.