Tesla poinformowała na Twitterze, że udostępnia wszystkie Superchargery na terenie Holandii właścicielom samochodów marek innych niż Tesla. To pierwszy kraj, w którym zdecydowano się na całkowite otwarcie sieci. Do uruchomienia procesu ładowania konieczne jest skorzystanie z aplikacji mobilnej operatora.

Superchargery Tesli, cennik dla aut innych marek

Aby zobaczyć w aplikacji Tesli dostępne stacje ładowania operatora, wystarczy zmienić adres np. na holenderski. W najnowszej wersji oprogramowania pojawił się przycisk Szukaj w tym regionie, dzięki któremu możemy wyświetlić Superchargery na terenie Holandii, Francji czy Norwegii. Przed skorzystaniem z nich warto sprawdzić, które stanowiska są dostępne dla aut innych marek (np. 10A, 2A), podłączyć wtyczkę i rozpocząć proces ładowania w aplikacji (źródło):

Cennik ładowania zależy od lokalizacji i pory dnia, jak to ma miejsce również w Polsce, dlatego poniższe stawki należy uznać za orientacyjne. Na przykład pod Lejdą (Holandia) zapłacimy 0,7 euro/kWh (3,2 zł/kWh), ale możemy obniżyć tę kwotę do 0,27-0,29 euro/kWh (1,24-1,33 zł/kWh), jeżeli zdecydujemy się na wykupienie miesięcznego abonamentu w wysokości 12,99 euro (59,42 zł).

Dla porównania: w Ionity podstawowa stawka to 0,79 euro/kWh (3,5 zł/kWh w Polsce), a przy zakupie 12-miesięcznego abonamentu w cenie 79 zł/mies. obniżymy opłatę do 1,5 zł/kWh. Ionity jest zatem droższe od Superchargerów, niezależnie od tego, na którą opcję się zdecydujemy. Z drugiej strony: Ionity kładzie większy nacisk na stawianie stacji jak najbliżej dróg szybkiego ruchu, dlatego może się okazać, że kierowcy potrzebujący najwyższych mocy ładowania będą decydować się na zakup abonamentów obu operatorów: Ionity i Tesli.

W Polsce z reguły konieczne będzie posiadanie jeszcze co najmniej jednego dodatkowego konta: GreenWay Polska lub Orlen Charge.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: