InPost i GreenWay Polska poinformowały o uruchomieniu we wszystkich centrach logistycznych stacji ładowania samochodów elektrycznych. Jest ich ponad 60 w całej Polsce, posłużą do ładowania taboru firmy. W przyszłości InPost chciałby mieć „autonomiczne stacje ładowania” również przy paczkomatach.

Stacje ładowania najpierw dla aut InPostu

Na początku listopada 2021 roku InPost poinformował, że odebrał ponad 100 elektrycznych Nissanów e-NV200 zmodernizowanych przez słowacką firmę Voltia do obsługi przesyłek kurierskich (wersja XL Voltia o przestrzeni bagażowej równej 10 m3). Firma chciałaby, żeby do końca bieżącego roku jej tabor liczył ponad 300 aut.

Są to głównie wspomniane Nissany, ale też Mercedesy eSprintery, które w ramach programu Green City jeżdżą po Sopocie, Rzeszowie, Łodzi, Krakowie, Kielcach, Wałbrzychu, Częstochowie, Rybniku, Białymstoku, Chełmie, Wrocławiu, Bytomiu, Gorzowie Wielkopolskim i Zielonej Górze.

Teraz InPost i GreenWay ogłosiły, że operator sieci stacji ładowania uruchomi dla firmy kurierskiej punkty ładowania AC i DC na terenie centrów logistycznych. Mowa jest o ponad 60 placówkach w całej Polsce, urządzenia mają być zarządzane i serwisowane przez GreenWay Polska. Pojawia się też sugestia, że podobne rozwiązania mogłyby się pojawić przy paczkomatach, w przyszłości miałyby się one stać nie tylko punktami odbioru przesyłek, ale też „autonomicznymi stacjami ładowania, gdzie będzie można naładować telefon, hulajnogę czy samochód”.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: paczkomat to usługa szybka, a ładowanie do najszybszych procesów nie należy. Jesteśmy ciekawi, czy firmy zdecydują się na uruchamianie w takich miejscach ultraszybkich ładowarek, czy może raczej wykorzystają pobliskie miejsca parkingowe, żeby udostępnić kierowcom gniazdko na noc.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: