Odwiedzam właśnie Pisz, miasto nad jeziorem Roś. To najbardziej przyjazne dla dzieci kąpielisko, z jakim miałem do czynienia w Polsce (temperatura wody, ratownicy itd.), dlatego lubię tu wpadać co najmniej raz na rok. Od paru lat w Piszu są też punkty ładowania, które obsługuje się z poziomu aplikacji GO+GoNet. Oprogramowanie jest dziwaczne i nieintuicyjne, dlatego postanowiłem Wam je przybliżyć.
GO+GoNet – co trzeba wiedzieć
Aplikacja mobilna jest TUTAJ (Android) lub TUTAJ (iPhone), ale zupełnie serio: jeśli macie alternatywę, jeśli możecie uzupełnić energię gdzie indziej, to zróbcie to. Kilka lat temu zakładało się w niej konto, chociaż najważniejszy i tak był GUID, który przychodził mailem i który, o ile dobrze pamiętam, należało wkleić do aplikacji razem z nawiasami. Teraz jest prościej, wystarczy adres mailowy, trzeba też dodać kartę.
U innych operatorów jest testowa płatność: 0,00 euro, 0,01 zł, 1 zł – widziałem różne kwoty. Zdarza się brak weryfikacji karty, ale wtedy uruchomienie ładowania może blokować lub wymagać zablokowania pewnej kwoty na koncie: 100 zł, 50 euro itd. (porównaj: Orlen kiedyś). Tymczasem w GO+GoNet zostałem zaskoczony, aktywacja karty wiązała się u mnie z płatnością na 41,64 zł:
Zabijcie mnie, nie wiem, skąd akurat 41,64 zł. Pomyślałem, że może kiedyś nie zapłaciłem za ładowanie i operator uznał, że czas wyrównać rachunki. Przyszło mi do głowy, że to może abonament, chociaż w aplikacji mobilnej nie było na jego temat wzmianki. Doszedłem wreszcie do wniosku, że być może robię komuś prezent, kto po odłączeniu elektryka w drugiej części Polski powie „Ty, naładowałem się, a nie ściągnęli mi pieniędzy z karty!”. Owszem, w mailu od GO+GoNet jest link do płatności, ale nic nie przygotowuje nas na wspomnianą kwotę. Identyczny link wraz z kwotą przychodzi od Tpay:
Miło nam jest powitać Panią / Pana Redakcja ElektrowozPL wśród użytkowników aplikacji GO+GoNet EV Mobile.
Informujemy o skutecznym utworzeniu konta Imiennego o symbolu […] i unikalnym numerze GUID […] w zasobie naszej platformy.
Dla tego typu konta niezbędna jest autoryzacja karty płatniczej. Poniżej znajduje się link aktywujący automatyczne płatności przy pomocy karty płatniczej. Ten sam link został również wysłany na podany numer telefonu.GO+GoNet Aktywacja karty płatniczej oraz płatności cyklicznych za ładowania pojazdu Aktywacja karty płatniczej.
(…)
Uznałem, że zaryzykuję, bo nawet gdyby ktoś przejął dane mojej karty, to na koncie miałem 55,09 zł i brak przyzwolenia na robienie debetów (na szczęście do wypłaty już niedaleko…). No i proszę, okazało się, że:
Dzień dobry !
Ta wiadomość została wygenerowana i wysłana automatycznie zgodnie z zaakceptowanym Regulaminem Ogólnych Warunków Świadczenia Usługi znajdującym się na stronie GO+GoNet Sp. z o.o.
Nazwa Klienta: Redakcja ElektrowozPL
Adres email do wysyłania faktur: [email protected]
Informujemy, że Państwa karta płatnicza została pozytywnie zweryfikowana.
I od Tpay:
Dzień dobry!
Informujemy, że Twoja płatność za: Zwrot opłaty – GO+GoNet EV CPMS – Rejestracja Karty w GO+GONET SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZILANOŚCIĄ zostanie zwrócona na rachunek podłączony do karty, z której została dokonana.
Środki powinny znaleźć się na Twoim koncie w ciągu 14 dni.Szczegóły transakcji:
Opis zamówienia w GO+GONET SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZILANOŚCIĄ: Zwrot opłaty – GO+GoNet EV CPMS – Rejestracja Karty
Kwota transakcji: 41.64 PLN
Opłaty obciążające Klienta: 0,00 PLN
Data zlecenia zwrotu: 2023-08-19 20:47:03
Te 14 dni na zwrot lekko mnie zaniepokoiło, ale na szczęście mam sporą baterię, zapas energii, a jutro tak czy siak podłączę się do ładowania, choćby za te kilkanaście złotych, bo przy słupku zawsze jest wolne miejsce parkingowe 🙂 O ile dobrze rozumiem, bez aktywacji karty płaciłbym stawkę PrePaid (2,8 zł/kWh), z nią będę miał 1,95 zł/kWh (AC, 11 kW).
Cennik GO+EAuto jest bowiem następujący:
- AC: 1,95 zł/kWh,
- DC/Chademo: 2,45 zł/kWh,
- DC/CCS2: 2,45 zł,
- opłata za zajmowanie miejsca: 50 zł/1 h, naliczana 30 minut od momentu zakończenia ładowania.
Będę testował.
Nota od ŁB: w tym roku w kąpielisku pojawiło się sporo piasku, zrobiło się płytkie, dopiero przy pomoście jest trochę głębiej. Woda nadal ciepła i przyjazna, no i gdy ratownicy skończą pracę, można poskakać z pomostu 🙂
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.
Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.