Jeśli będziecie w sytuacji podbramkowej, jeśli okaże się, że tu, teraz, w tej chwili potrzebujecie przewodu do ładowania z wtykami Typ 2-Typ 2 albo Typ 1-Typ 2, albo wreszcie Schuko-Typ 2, znajdziecie go w sklepie Jula. Ceny są znośne, a produkty dostępne są od ręki w praktycznie każdej sensownej konfiguracji.
Sklep stacjonarny z przewodami do ładowania aut elektrycznych
Przewody znajdują się w dziale Motoryzacja. W sklepie na warszawskim Targówku dostępne są kable o dwóch długościach: 2 i 8 metrów. 8 metrów będzie w sam raz, gdy chcecie podpinać się do punktów ładowania zastawionych przez samochód spalinowy, z kolei 2 metry przydadzą się raczej w garażu albo w zagwarantowanej dla nas przestrzeni parkingowej.
Najbardziej uniwersalnym zakupem jest przewód Typu 2-Typu 2, 3-fazowy obsługujący do 16 amperów (zdjęcie poniżej, cena: 899 zł). Coraz większa liczba samochodów elektrycznych dysponuje bowiem 3-fazowymi ładowarkami o mocy 11 kW. Przy hybrydzie plug-in możecie zaoszczędzić i kupić przewód 1-fazowy (tańszy), przy starszych Teslach z ładowarkami 22 kW najlepszy będzie 3-fazowy obsługujący do 32 amperów (droższy).
Parametry przewodów najłatwiej przeglądać szukając na stronie sklepu słowa „blaupunkt” (patrz TUTAJ).
Oczywiście jeśli planujecie się podpinać do różnych gniazd i nie jesteście w sytuacji podbramkowej – my byliśmy – warto poszukać rozwiązania tańszego i bardziej uniwersalnego. Istnieją przewody z wieloma końcówkami, z obsługą Bluetooth, z wbudowanymi EVSE (stacjami ładowania) i tak dalej. Nie warto jednak zbyt mocno oszczędzać.
Pamiętajmy: 11 kW to jedenaście tysięcy watów.