Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że otworzyła oferty na dzierżawę 13 miejsc ulokowanych wzdłuż autostrady A4 i drogi ekspresowej S8. Trzy firmy złożyły łącznie 22 oferty, po jednej na każde miejsce. Dzierżawione lokalizacje zostaną wykorzystane do uruchomienia stacji ładowania samochodów elektrycznych.
2 odcinki dróg, 3 firmy, 13 lokalizacji, 22 oferty
Oferty dotyczyły dzierżawy miejsc przy autostradzie A4 Wrocław – Katowice oraz przy S8 Wrocław – Łódź:
- Krajków Południe (A4),
- Krajków Północ (A4),
- Przysiecz (A4),
- Jankowice Wielkie (A4),
- Wierzbnik (A4),
- Prószków (A4),
- Proboszczowice (A4),
- Chechło (A4),
- Gózew Północ (S8),
- Chojny (S8),
- Dąbrowa Wielka (S8),
- Jonas Północ (S8),
- Jonas Południe (S8).
Wyznaczone na Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP-ach) lokalizacje zostaną wydzierżawione na 10 lat i mają być wykorzystane do uruchomienia ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych.
Do przetargu stanęły firmy Greenway Polska, Ekoenergetyka – Polska oraz Magenta / Grupa Tauron wraz z Tauron Dystrybucja. Co ciekawe: Greenway Polska było zainteresowane wszystkimi lokalizacjami, podczas gdy Ekonenergetyka Polska i Magenta zdecydowały się tylko na wybrane lokalizacje:
W ramach ofert zaproponowano wysokość półrocznego czynszu za lokalizację: od 3 do 8,6 tysiąca złotych netto. Dzierżawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie zobowiązany do uruchomienia dwóch punktów ładowania, nadzorowanie i obsługę procesu ładowania oraz oznaczenie miejsc parkingowych.
> > Mieliśmy rację! Volkswagen ID. z bateriami 45 kWh! Dostępne też modele 58 i 77 kWh [OFICJALNE DANE]
Podpisanie umów dzierżawy ma nastąpić jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku, co oznacza, że stacje ładowania w wymienionych lokalizacjach powinny zostać uruchomione nie później niż do końca 2020 roku. Skąd tak długi czas realizacji? Oprócz względów biznesowych decyduje o tym również okres uruchomienia przyłącza elektroenergetycznego – skądinąd wiemy, że ta operacja może trwać ponad rok.