Izivia to operator stacji ładowania należący w 100 procent do państwowego EDF. Firma właśnie ogłosiła, że przy sieci ponad 700 barów McDonald’s we Francji postawi ładowarki działające z mocą od 150 do 200 kW. Do 2025 roku ma powstać sieć Izivia Fast z ponad 2 000 punktów szybkiego ładowania i „atrakcyjnymi stawkami” za uzupełnianie energii. Urządzenia będzie można uruchamiać zarówno z użyciem kart/chipów RDIF, aplikacji mobilnej, jak też przy wykorzystaniu klasycznych płatności kartą.
Izivia Fast przy fastfoodach. Idealna para
Postoje w trasie przy lokalizacjach serwujących fastfoody nie trwają zwykle dłużej niż kilkadziesiąt minut, co idealnie pasuje do szybkiego ładowania. Nawet najlepsze elektryki potrzebują dziś kilkunastu minut na uzupełnienie baterii do 80 procent, ale przy stacji ładowania 150-200 kW postój będzie minimalnie dłuższy. Te modele, które osiągają słabsze moce uzupełniania energii, zwykle stoją dłużej: 30-40+ minut. Może być.
Izivia wyposaży w ładowarki ponad 700 placówek McDonald’s, co w stosunku do obecnego stanu infrastruktury we Francji oznacza wzrost o liczby punktów ładowania o 25 procent – duży skok. Urządzeniami ma dysponować niemal połowa sieci barów szybkiej obsługi działających pod amerykańskim szyldem. Izivia Fast ma się stać dla Francuzów „preferowaną siecią stacji szybkiego ładowania” za sprawą gęstej siatki urządzeń, optymalnej jakości obsługi i atrakcyjnych stawek.
✍️ C’est officiel, le réseau IZIVIA Fast sur les parkings @McDoFr_Newsroom
⚡Un réseau national de plus de 2 000 points de charge ultra-rapide de 150kW à prix attractif sur plus de 700 restaurants McDonald’s d’ici 2025.
Pour en savoir plus : https://t.co/r3M3fQimgl pic.twitter.com/Q4NDcb4Mpr— IZIVIA (@Izivia) November 21, 2023
Od stycznia do końca października 2023 roku elektryki stanowiły we Francji 16 procent wszystkich nowych samochodów, były popularniejsze niż diesle (9,8 procent). Francuzi chętnie kupują Tesle, ale też auta lokalnych marek, które dotychczas nie dysponowały zbyt dużymi bateriami (Renault Zoe: 52 kWh, Renault Megane: 40 lub 60 kWh, Peugeot E-2008: ~45 lub 51 kWh itd.). Dzięki rozsianym po kraju szybkim ładowarkom nawet te modele pozwolą na wygodne podróżowanie.
Izivia Fast może faktycznie stać się stacją pierwszego wyboru, również za sprawą mądrze dobranych mocy ładowania. Ionity (mapa poniżej) nastawia się na 350 kW na każdej ładowarce, co oznacza potrzebę organizowania dużych przyłączy elektroenergetycznych. Narodowy operator stosuje nieco niższe, ale wystarczające moce, i w dodatku będzie lokował się przy istniejących placówkach, które już wcześniej zadbały o solidne przyłącza.