Zachwycamy się włoskim Alpitronikiem czy fińskim Kempowerem, a zapominamy, że w Polsce mamy jeszcze sprawniejszego producenta stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ekoenergetyka pochwaliła się, że właśnie uzyskała w banku Pekao SA finansowanie w wysokości 691 milionów złotych, które ma posłużyć dalszemu rozwojowi spółki w Europie. Po spełnieniu określonych warunków kwota kredytowania zostanie powiększona do 741 milionów złotych.

Ekoenergetyka – warto trzymać kciuki i dopingować

Z komunikatu prasowego wynika, że Ekoenergetyka kontroluje dziś w Europie około 20 procent rynku miejskich stacji ładowania autobusów elektrycznych. Dodatkowych pieniędzy potrzebuje na walkę o segment stacji ładowania aut osobowych i ciężarowych – szczególnie te ostatnie będą cieszyły się sporym zainteresowaniem w związku z wejściem w życie rozporządzenia AFIR.

Stacja ładowania wykorzystująca ładowarkę Axon Side oraz satelity Sat400 (c) Ekoenergetyka

Producent już dziś regularnie pełni rolę dostawcy-partnera stacji ładowania z autobusami Solaris, ładowarki Ekoenergetyki wykorzystuje GreenWay i ulokowany przy Biedronkach Powerdot, korzysta z nich Orlen i Lidl, pierwszą partię odebrały też Ionity i Orlen Deutschland. W ostatnim czasie firma zaprezentowała ładowarkę Axon Easy o mocy 400 kW przeznaczoną raczej dla samochodów osobowych oraz model Axon Side 360 kW z ładowarkami-satelitami SAT400, które wymagają znacznie mniej przestrzeni niż główny moduł. Jako ciekawostkę dodajmy, że rolę projektanta w firmie pełni Damian Woliński, znany nam finalista pierwszej edycji konkursu na Polski Samochód Elektryczny oraz projektant elektrycznej Syreny, Vosco EV2.

Ładowarka Axon Easy 400 kW. Na zdjęciu od prawej: Bartosz Kubik, współzałożyciel i prezes Ekoenergetyki, Piotr Guział, były dyrektor zarządzający Orlen Deutschland (c) Ekoenergetyka

Ekoenergetyka chwali się, że już uruchomiła nową linię produkcyjną ładowarek i planuje dalszą automatyzację zakładu. Pieniądze pozyskane od Pekao SA mają pomóc przedsiębiorstwu w ekspansji w Europie i zapowiadanych „ambitnych inwestycjach”. Jako operator stacji ładowania, Ekoen, przedsiębiorstwo rozwijało się początkowo raczej wolno, ale ostatnio wyraźnie przyspieszyło i zawsze uruchamia lokalizacje, które mają więcej niż dwa stanowiska, ultraszybkie, nowoczesne ładowarki obsługujące płatności kartą, a ostatnio coraz częściej – kącik z przekąskami. Ostatnio pojawiły się stacje w Poznaniu i Gliwicach.

Nota od redakcji Elektrowozu: czy innym właścicielom Tesli Model Y stacja w Gliwicach też rozpędza się do maksymalnie 100-120 kW?

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: