Ekoen poinformował, że w poniedziałek, 18 marca, stanowisko nr 6 przy ulicy Postępu 14 w Warszawie będzie nieczynne. Operator usunie jedyne obecne na stacji złącze Chademo i zastąpi je kablem z wtykiem CCS2. Z opisu wynika, że wszystkie pozostałe stanowiska powinny działać normalnie oraz że cała operacja potrwa zaledwie dobę.

Powolny zmierzch Chademo w Polsce

Choć Nissany Leafy mogą uzupełniać energię z mocą do 50 kW (w bardzo wyjątkowych sytuacjach: do 70 kW), były one całkiem częstymi gośćmi na stacji Ekoenu (PlugShare TUTAJ). Ale znacznie większym zainteresowaniem cieszą się tam złącza CCS, ostatnio zdarzało nam się już widywać kolejkę do wolnego stanowiska. Trudno się zresztą dziwić, stacja ma aż trzy ładowarki rozpędzające się do 350 kW, jedną 240 kW i jedną 150 kW plus dynamiczny przydział mocy, a przy okazji cena za ładowanie (1,99 zł/kWh) jest wyjątkowo korzystna.

Na tle obecnie produkowanych aut elektrycznych, Nissan Leaf jest słabym klientem: ładuje się wolno i długo, a gdy ma zmrożoną lub rozgrzaną baterię, jeszcze wolniej i dłużej. Na nowej stacji (Ekoen Lotnisko Chopina, PlugShare TUTAJ) złącza Chademo w ogóle nie zainstalowano.

Ze złączy Chademo w niektórych swoich lokalizacjach rezygnuje również GreenWay Polska. W efekcie, jak skarżą nam się Czytelnicy, trasy nad morze czy w góry, które kiedyś były bezproblemowe, dziś ponownie wymagają planowania. A trend się raczej nie odwróci, CCS jest od dawna obowiązującym standardem w całej Europie. Jeśli zatem planujemy zakup Nissana Leafa, Mitsubishi Outlandera czy pierwszej generacji Kii e-Soul, warto pamiętać, że możemy mieć problem z szybkim ładowaniem.

Na razie złącza Chademo utrzymuje Orlen, Polenergia, GreenWay w niektórych placówkach, Tauron, ogólnie: operatorzy, którzy rozwijają się raczej wolno.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]