Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

CIECHOCINEK będzie miał stację GreenWay Polska. Przyda się na wypadek awarii Superchargerów

W czwartek, 22 sierpnia, nasz Czytelnik natrafił na niedziałający Supercharger Tesli w Ciechocinku. Wygląda na to, że w przyszłości nie będzie konieczności proszenia się o wtyczkę na stacji, żeby ruszyć w dalszą trasę: GreenWay Polska właśnie uruchamia w pobliżu własną stację ładowania samochodów elektrycznych.

Stacja ładowania Ciechocinek: CCS + Chademo + Typ 2, czyli standard

Nowa stacja ładowania GreenWay Polska powstaje na parkingu przy restauracji Chata Góralska, tuż obok skrzyżowania drogi 266 i 91 oraz węzła nr 13 na autostradzie A1. Ze zdjęć, które otrzymaliśmy od Czytelnika, wynika, że jest to standardowa stacja szybkiego ładowania, z wtykami CCS i Chademo (prąd stały, do 40 kW) oraz Typu 2 (prąd przemienny, do 43 kW).

Stacja ładowania Ciechocinek / Chate Polska (c) Czytelnik Sebastian

Ciechocinek. Stacja ładowania GreenWay Polska jest jeszcze nieaktywna (stan na 2019/08/27) (c) Czytelnik Sebastian

Stacja ma wymalowane miejsca postojowe, ale nasz Czytelnik nie dostrzegł, czy już jest aktywna. Jego zdaniem trwa przygotowanie do odbiorów. GreenWay Polska zastrzega, że nowe stacje muszą przechodzić inspekcję pracowników Urzędu Dozoru Technicznego, dlatego nie będą pojawiały się na mapach od razu. Kiedy jednak lokalizacja ruszy, stanie się dobrą alternatywą do stojącego o 1,5 kilometra dalej Superchargera Tesli, w którym w tym roku już ponoć trzy razy odcinano prąd:

> CIECHOCINEK. Uwaga, Supercharger Tesli nie działa – firma ponoć nie płaci rachunków

Aktualizacja 2019/08/28, 11.32: dorzuciliśmy inne zdjęcia stacji od Czytelnika Sebastiana oraz skorygowaliśmy moce – to już oficjalne dane GreenWay Polska.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: zauważamy, że coraz większa liczba producentów opisuje wtyk/gniazdo Type 2 po polsku, jako „Typ 2”. To dobrze. Mamy jednak niewielki dylemat, czy Czytelnicy czytają to raczej jako „typ dwa”, czy może „typu drugiego”. Wbrew pozorom to dość istotne, ponieważ użycie liczebnika porządkowego („drugi”, „drugiego”) oznaczałoby, że po „2” powinniśmy pisać kropkę. Spodziewamy się jednak, że nikt normalny tej kropki stawiał nie będzie, więc stanie się ona równie zbędna jak kropka w datach, gdzie przecież też stosujemy liczebniki porządkowe.

Dlatego po naradzie z jednym z Czytelników, Panem Bartkiem, uznaliśmy, że już na starcie decydujemy się na lekkie niechlujstwo i od dziś stosujemy pisownię „Typu 2” bez kropki, choć czytaną jako „typu drugiego”. Wariant ten przez głosowanie wygrał 2:0 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version