W poniedziałek, 17 marca, BYD ma zamiar pokazać Super e-Platform, platformę Super e, która będzie wykorzystywana w nowej generacji samochodów elektrycznych. W połączeniu z nowymi ładowarkami Megawatt Flash Charging (pol. Megawatowe Błyskawiczne Ładowanie) ma ona pozwolić na uzupełnianie energii z szybkością, z jaką tankowanie są samochody spalinowe. Imprezie będzie towarzyszyć start sprzedaży dwóch nowych sztandarowych modeli: BYD-a Han L i Tang L.

BYD zaprezentuje konkurencję dla MCS?

Zacznijmy od ładowarek: nie podano żadnych parametrów, tym niemniej nazwa Megawatt Flash Charging sugeruje, że producent zaczynie wykorzystywać megawatowe moce ładowania. Europejski standard Megawatt Charging System (MCS) ma teoretyczne maksimum przy 3,75 MW (3 750 kW), w praktyce dopiero pojawiają się urządzenia zdolne oddać ciężarówkom 1 000-1 200 kW mocy. W MCS stosowany jest inny typ złącza (i gniazka) niż w CCS2, bo CCS2 w najnowszej wersji osiąga krótkoterminowo do 800 kW i 600-700 kW przy dłuższym uzupełnianiu energii.

BYD może zostać przy chińskim złączu GB/T DC, ale bardziej prawdopodobne jest użycie nowego ChaoJi (Chademo 3.0). W internecie pojawiły się już zdjęcia prototypowych ładowarek firmy, wygląda na to, że rozpędzają się one w szczycie do 1 000 kW (1 MW) mocy.

Platforma Super e, BYD Han L / BYD Tang L i BYD Blade 2.0

Oprócz nowych ładowarek firma chce pokazać nową platformę Super e, dzięki której możliwe będzie ładowanie tak szybkie, jak tankowanie. Domyślamy się, że obie prezentacje będą ze sobą powiązane. Platforma Super e już stosowana jest w dwóch sztandarowych modelach producenta. Są nimi BYD Han L i BYD Tang L. Przypomnijmy: BYD Han L wykorzystuje instalację pracującą pod napięciem 945 V i pozwala na uzupełnianie energii z dwóch ładowarek jednocześnie. Producent obiecuje 10 minut postoju przy ładowaniu od 16 do 80 procent i to przy temperaturze -30 stopni Celsjusza!

Podczas jutrzejszej konferencji powinniśmy wreszcie zobaczyć baterię BYD Blade 2.0. Plotki na jej temat krążą od zeszłego roku, zanosi się na wyższą gęstość energii na poziomie pakietu, lepszą żywotność i wyższe moce ładowania. Wcześniejsze generacje ogniw BYD źle znosiły wysokie moce, ostatnie przegrzewały się w dużych pakietachPrezentacja ma się odbyć w centrali firmy w Shenzen (Chiny), w poniedziałek o godz. 12.00 czasu polskiego, wtedy też powinna wystartować przedsprzedaż modeli BYD Han L i Tang L.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: