Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Budimex kolejnym partnerem Elocity po Noxo i Revnecie. 100 punktów ładowania w Polsce w ciągu 2 lat

Budimex i Elocity zawiązały porozumienie, na podstawie którego Budimex będzie dostarczał stacje ładowania wszelkim zainteresowanym podmiotom. Firma zakłada, że w ciągu 2 najbliższych lat uruchomi 100 punktów ładowania, co w zależności od liczby złączy i gniazd na lokalizację oznacza mniej więcej 20-50 stacji ładowania.

Stacje ładowania full service. Oby nie było jak z tymi od niektórych dostawców energii

Firma już teraz chwali się, że rozmawia z kilkudziesięcioma samorządami, deweloperami i inwestorami. Elocity będzie odpowiadało za dostarczenie sprzętu, oprogramowania i aplikacji mobilnej. Budimex zainstaluje ten sprzęt i go uruchomi oraz będzie nim zarządzał. Zainteresowany punktem ładowania podmiot będzie musiał udostępnić przestrzeń i zadbać o przyłącze elektroenergetyczne (patrz też: Ile kosztuje stacja ładowania, czy lepiej zainwestować w AC, czy w DC, i kiedy inwestycja zacznie się zwracać), oczywiście może też pobierać opłaty.

Budimex nie zdradza na razie, gdzie zostanie uruchomiona wspomniana setka punktów ładowania. Mogą być to zarówno osiedla mieszkaniowe, jak też parkingi przy uczęszczanych drogach lub centrach handlowych. 100 punktów ładowania może odpowiadać zarówno 50 szybkim ładowarkom z dwiema końcówkami, jak też 25 lokalizacjom z czterema słupkami i pojedynczymi gniazdami. Należy zatem założyć, że w ciągu nadchodzących dwóch lat powstanie parędziesiąt stacji ładowania, chyba że zainteresowanie tematem okaże się wyjątkowo duże.

Typowy słupek ładowania z dwoma gniazdami i podłączonym do niego Volvo XC40 TwinCharge / P8 Recharge

Inicjatywa prywatnych inwestorów ma to do siebie, że nastawiona jest na zysk, więc powstaje i zaczyna służyć tak szybko, jak to tylko jest możliwe. To „nieco” inaczej niż przy punktach ładowania wymuszonych przez Ustawę o elektromobilności, które są uruchamiane przez państwowe przedsiębiorstwa na zlecenie samorządów. Z doniesień naszych Czytelników wynika, że takie problematyczne lub niedziałające stacje są m.in. w Gorzowie Wielkopolskim (Enea) czy Toruniu (Orlen/Energa).

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: będziemy wdzięczni za wskazywanie w komentarzach miast, w których doświadczacie Państwo problemów z nowymi punktami ładowania uruchomionymi przez firmy energetyczne. Spróbujemy je zweryfikować, będzie to też wskazówka dla prywatnych inwestorów, jakimi lokalizacjami warto się interesować. Ze swej strony chętnie podzielimy się mapą miast, w których Elektrowóz był najchętniej czytany w okresie od początku stycznia do końca kwietnia 2022:

Pierwszą dziesiątkę tworzą u nas: 1/ Warszawa, 2/ Wrocław, 3/ Poznań, 4/ Katowice, 5/ Kraków, 6/ Gdańsk, 7/ Łódź, 8/ Lublin, 9/ Bydgoszcz, 10/ Szczecin, zdecydowanie dominuje Warszawa. Oczywiście dane te warto głębiej przeanalizować na tle, na przykład, liczby rezerwacji samochodów elektrycznych w ostatnich miesiącach – w razie czego zapraszamy do kontaktu.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version