EG jest operatorem stacji paliw wraz z przyległościami (sklepy, bary), więc w tym sektorze odpowiada polskiemu Orlenowi. Firma zdecydowała się na zakup Superchargerów, chce wykorzystać je do uruchomienia europejskiej sieci stacji ładowania. Dziś EG Group ma ponad 600 ładowarek, docelowo chciałaby ich mieć ponad 20 000 tysięcy. To drugie przedsiębiorstwo po BP, które na dostawcę sprzętu wybrało Teslę.

EG Group z własną siecią Superchargerów

Dotychczas Tesla nie sprzedawała swoich ładowarek nikomu, teraz, w odstępie zaledwie kilku tygodni, dowiadujemy się o dwóch firmach, które zastosują sprzęt amerykańskiego producenta. Superchargery v4 spełniają większość lub wszystkie przepisy dotyczące nowych szybkich ładowarek, wyposażono je w ekrany informacyjne (i dotykowe?) oraz terminale płatnicze. Dzięki przewodom o długości trzech metrów powinny poradzić sobie z ładowaniem każdego typu auta.

Supercharger v4 w akcji (c) Czytelnik Wojciech

EG Group, informuje Reuters, należy do braci Issa, którzy mają też sieć supermarketów ASDA. To może tłumaczyć mocarstwowe plany EG i zapowiadaną liczbę ładowarek. Jeśli przeciętne zakupy trwają 30-60 minut, dla właściciela samochodu elektrycznego jest to idealny przedział na uzupełnienie energii, nawet w podróży. Dodajmy, że ładowarki Tesli dysponują obecnie wyłącznie złączami Tesla, CCS lub NACS i choć Tesle rozumieją protokół Chademo, producent nie stworzył nigdy urządzeń z tym rodzajem złącza. Właściciele Nissanów Leafów zostaną wykluczeni.

Szczegóły umowy EG Group i Tesli nie są znane. Z informacji podawanych wcześniej przez BP wynika, że Tesla może udostępniać zewnętrznym firmom również oprogramowanie do zarządzania czy rozliczeń sesji ładowania. Decyzja brytyjskiej sieci stacji paliw o wyborze amerykańskiego dostawcy może brać się z faktu, że Zjednoczone Królestwo nie dysponuje lokalnym producentem ładowarek, który radziłby sobie poza własnym państwem. Polska wypada pod tym względem lepiej, mamy Ekoenergetykę; Finlandia ma Kempower, Włochy – Alpitronika itd.

Zdjęcie otwierające: Superchargery v4 w Giga Berlin, które są dostępne dla użytkowników od 8 listopada (c) Dene Schunck / X

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]