Piszą do nas Czytelnicy. Jedni mówią o awarii sieci Orlen Charge w piątek, 26 sierpnia, inni o niemożności uruchomienia ładowania po aktualizacji aplikacji mobilnej. Rozwiązanie problemu jest różne w zależności od posiadanego telefonu: właściciele iPhonów (iOS) powinni natychmiast zainstalować aktualizację 4.1.1, z kolei posiadacze urządzeń z Androidem nie powinni pod żadnym pozorem aktualizować oprogramowania. Chyba że chcą sprawdzić infrastrukturę konkurencyjnych operatorów 😉
Aktualizacja 2022/08/29, godz. 12.08: przed momentem najnowsza wersja aplikacji dla systemu Android wyświetliła powiadomienie, że po aktualizacji należy wyczyścić dane aplikacji. W większości telefonów robi się to przez przytrzymanie palcem ikony aplikacji, kliknięcie Informacje o aplikacji -> Wyczyść dane (lub cache). Należy pozbyć się cache/pamięci podręcznej. Jeśli to nie pomoże, należy usunąć wszystkie dane – ale wtedy konieczne będzie ponowne zalogowanie. W naszym przypadku pomogła opcja nr 2, usunięcie wszystkich danych i ponowne logowanie.
Poniżej znajduje się pierwotna wersja tekstu:
Awaria sieci stacji ładowania Orlen Charge i problemy z aplikacją mobilną
Nie jesteśmy w stanie przesądzić, czy piątkowa awaria ma związek z aktualizacją oprogramowania. Starsze wersje oprogramowania (4.0.9 i 4.1.0) dla iOS nie działały nam poprawnie, wyświetlały błąd Error. no_connection_message widoczny na ekranie startowym lub czerwonym tle. Problem rozwiązano dopiero w edycji 4.1.1 udostępnionej w piątek po godzinie 17.00. Kto ma iPhona lub iPada i korzysta ze stacji ładowania samochodów elektrycznych Orlenu, powinien koniecznie zainstalować najnowszą wersję aplikacji oprogramowania.
W Androidzie jest odwrotnie. Starsza wersja 4.0.22 działa nam poprawnie, wyświetla mapę i pozwala na uruchomienie procesu ładowania. Natomiast aktualizacja 4.1.3 z 26 sierpnia 2022 nie wyświetla napisów na przyciskach ani żadnych stacji ładowania na mapie. Dlatego teraz, w sobotę, 27 sierpnia 2022, o godzinie 12.30, odradzamy instalowanie najnowszej wersji dla Androida. Kto z niej skorzysta, niech… od razu zainstaluje też aplikację GreenWay Polska i Ionity.
Skoro dla iOS problem udało się rozwiązać w godzinach popołudniowych w piątek, wierzymy, że kłopoty wersji dla Androida skończą się w sobotę. Chyba że prezes Orlenu Daniel Obajtek ma iPhona, wtedy poczekamy do przyszłego tygodnia 🙂 A szkoda, bo pogoda sprzyja wakacyjnym wojażom.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: gdyby Orlen zechciał podłączyć swe stacje do sieci, przy takich problemach zawsze możliwe byłoby uruchomienie ładowania z innej aplikacji. Niestety, firma nie zdecydowała się na tę formę kooperacji, więc automatycznie odcięła się od części użytkowników.
Nota 2: Czytelnik zwrócił nam uwagę, że nawet w najnowszej wersji aplikacji na Androida działają Ulubione (ikona serca), choć mogą być nieaktualne. Warto tam zajrzeć, może się okazać, że uruchomimy dzięki nim proces uzupełniania energii.
Nota 3: UWAGA. Jeśli jesteś naszym Czytelnikiem i właśnie utknąłeś na stacji Orlenu, redakcja Elektrowozu może Cię podratować za 50 złotych/samochód (limit dobowy: 20 osób), co powinno wystarczyć na dojechanie do następnej stacji ładowania. Prosimy o kontakt pod numerem telefonu 883150680. Prosimy o udokumentowanie procesu ładowania (zdjęcia plus notatki), rozliczymy to jako umowę o dzieło.