Włoski Alpitronic pochwalił się wprowadzeniem na rynek ładowarki HYC 400, która nie dość, że będzie w stanie osiągać do 400 kW mocy ładowania, to jeszcze powinna oferować najwyższą sprawność na rynku, bo wynoszącą 97,5 procent. Urządzenie można już przetestować w sieci Fastned, przy autostradzie A2 w miejscowości Jutphaas (mapy Google TUTAJ).

Ładowarka Alpitronic HYC 400

Urządzenie zapowiedziano w maju 2022 roku, teraz trafia do oferty (źródło). Już wtedy obiecywano, że będzie w stanie osiągnąć do 400 kW mocy ładowania z rozdzielczością co 50 kW. Jeśli zatem do HYC 400 zostanie wpięty Lucid Air, który rozpędzi się do około 300 kW – dziś najlepszy wynik w segmencie osobowych elektryków – to samochód stojący obok nadal będzie mógł skorzystać z mocy wynoszącej około 100 kW. Potwierdza to zdjęcie pracownika Fastnedu zamieszczone na LinkedIn, na którym widać uzupełnianie energii z mocą 231,5 i 144,9 kW, w sumie 376,4 kW.

Przy autach z instalacją klasy 400 V (olbrzymia większość na rynku) maksymalna moc ładowania wyniesie około 200 kW ze względu na ograniczenia architektury. I właśnie tego domagał się niemiecki rząd, który w 2021 roku zapowiedział chęć stworzenia ogólnokrajowej sieci stacji ładowania Deutschlandnetz: 200 kW na każdy punkt ładowania.

Alpitronic to stosunkowo młoda firma, ale jej urządzenia zbierają świetne recenzje i wśród użytkowników, i wśród operatorów. Słyszeliśmy nawet plotki, że nowe stacje ładowania Ionity będą w dużej części wykorzystywać sprzęt tej marki – i że zamówienie mogłoby być większe, gdyby nie status startupu w branży.

Nota od redakcji Elektrowozu: w stosunku do ładowarki o mocy 50 kW nawet 100 kW oznacza krótszy o około 1/3 czas postoju. Punkt ładowania obsługujący do 200 lub 400 kW to marzenie, bo skraca czas przerwy do minimalnych wartości deklarowanych przez producenta.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 2.3]