Tesla poinformowała na swojej stronie WWW, że do Modeli S i X zostanie zaoferowana przejściówka CCS, dzięki której możliwe będzie ładowanie samochodów na szybkich stacjach ładowania. Adapter CCS do Tesli ma obsługiwać moc do 120 kW – czyżby zatem ograniczały go wyłącznie możliwości auta?

Przejściówka CCS do Tesli – będzie, ale nie wiadomo kiedy

Na stronie Tesli pojawiła się informacja, że od bieżącego miesiąca nowe Tesle S i X przeznaczane na rynek europejski będą wyposażane w adapter CCS, który umożliwi szybkie uzupełnianie energii na ładowarkach CCS w samochodach bez gniazda CCS – a z taką właśnie sytuacją mamy do czynienia w Modelach S i X oferowanych w Europie. Informację szybko zdementowano (źródło), jednak dzięki niej poznaliśmy kilka szczegółów na temat opisywanej przejściówki.

> Tesla Model 3 z gniazdem CCS. Przejściówki również dla Modelu S i X

Najważniejsza wiadomość to możliwość ładowania z mocą do 120 kW, czyli maksymalną obsługiwaną przez współczesne Tesle. Dzięki niej uzupełnianie energii przebiegałoby w tempie od +400 do +500 km/h, a więc auto podłączone do ładowarki Ionity powinno się na niej ładować szybciej niż praktycznie wszystkie samochody innych producentów. Jedynym wyjątkiem jest tutaj Audi e-tron obsługujące do 150 kW, którego jednak jeszcze nie ma na rynku.

Dodajmy, że przejściówki Chademo-Type 2 dla Tesli obsługują dziś do 50 kW.

Aktualnie na stronie producenta nie ma już wzmianki o opisywanym adapterze (źródło), a Tesla przyznała się do pomyłki. Przejściówka nie stanie się więc na razie standardowym wyposażeniem europejskich wersji samochodów. Nie wiadomo również, kiedy zostanie wprowadzona jako dodatkowe akcesorium.

Na zdjęciu: Tesla Model X podłączona do ładowarki Chademo z użyciem przejściówki

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]