Na Otomoto pojawiło się ogłoszenie salonu Japan Motors z Sosnowca, który już dziś kusi nowym Nissanem Leafem 62 kWh w wersji Tekna. Samochód kosztuje 193 900 złotych po uwzględnieniu rabatu dla grup zawodowych – jego normalna cena to 206 050 złotych.
Nissan Leaf e+ – zamawiasz dziś, odbierasz w styczniu 2020
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że zamówione dziś auto do odebrania będzie za pół roku. Warto jednak dodać, że czas oczekiwania może się skrócić – Leaf e+ już trafia do pierwszych odbiorców w Norwegii, więc istnieje niewielka nadzieja na uszczknięcie czegoś z transportów.
Oferowany samochód dostępny jest w najbogatszej wersji wyposażeniowej Tekna. Jego bateria ma pojemność całkowitą równą 62 kWh, co powinno pozwolić na realny zasięg w trybie mieszanym wynoszący 346-364 kilometry. Skąd taki dziwny przedział? „346 km” to wartość dla Nissana Leafa e+ S przygotowanego na rynek amerykański, odpowiednika europejskiej Acenty na 16-calowych kołach. Z kolei „364 km” jest wartością dla wariantu Leaf e+ SL, czyli odpowiednika Tekny – ale na kołach 17-calowych. A oferowane w ogłoszeniu auto, choć to Tekna, ma koła 16-calowe.
> Nissan Leaf e+ – recenzja, test zasięgu plus opinia Leaf e+ vs Tesla Model 3 [YouTube]
Łatwo przeliczyć, że za każdy kilometr dostępnego zasięgu płacimy 530-560 złotych. Czy to dużo? Porównajmy: należący do tego samego segmentu C Hyundai Ioniq Electric (2020) z baterią 38 kWh będzie kosztował prawdopodobnie od 170 tysięcy złotych. I zaoferuje 250-270 km zasięgu realnego. Szybko wyliczymy, że w koreańskim aucie za potencjał zapłacimy więcej: każdy kilometr potencjalnego zasięgu wyniesie nas 630-680 złotych [wstępne szacunki www.elektrowoz.pl].
> Nowy Hyundai Ioniq Electric (2020) w cenie od 34 900 euro. Jest DROŻEJ
W opisywanym Leafie e+ znajdziemy podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera oraz automatyczną klimatyzację, ale w ogłoszeniu na próżno szukać wzmianki o pompie ciepła (ważnej podczas jazdy zimą), pełnych światłach LED z przodu (standard w Teknie) czy kamerze 360 stopni. Mamy więc do czynienia z taką dość nietypowo skonfigurowaną najbogatszą wersją auta.
Ogłoszenie można znaleźć TUTAJ.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: zdjęcie prezentuje obecną wersję Nissana Leafa 40 kWh, który dostępny jest do jazd testowych w Sosnowcu. Wariant 62 kWh, jak wspomnieliśmy, ma być dostępny od początku 2020 roku (c) Japan Motors / Otomoto