Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prosi kierowców o nadsyłanie miejsc, w których ich zdaniem widoczne na ilustracji znaki ustawiono niepotrzebnie. Można przesłać też uwagi dotyczące niewłaściwie stosowanych linii krawędziowych. Organizacja planuje zweryfikować zgłoszenia, być może zmodyfikuje oznaczenia w wybranych miejscach. To dobry moment, by zgłosić stojące w polu znaki otwierające obszary zabudowane albo ograniczenia do 50 km/h.

Gdzie zgłosić niepotrzebny znak? Tutaj:

…w TYM FORMULARZU.

Organizacja prosi, by sygnalizować jej niewłaściwie lub, zdaniem kierowcy, niepotrzebnie ustawione w danym miejscu znaki:

  • znaki B-6/8/9, znak zakazu wjazdu ciągników rolniczych i pojazdów wolnobieżnych (B-6), znak zakazu pojazdów zaprzęgowych (B-8), znak zakazu wjazdu rowerów (B-9),
  • znak B-33, ograniczenie prędkości,
  • znak B-25, zakaz wyprzedzania pojazdami silnikowymi pojazdów silnikowych wielośladowych,
  • znak B-26, zakaz wyprzedzania samochodami ciężarowymi o dmc przekraczającej 3,5 tony pojazdów silnikowych wielośladowych,
  • znak B-36, zakaz zatrzymywania i postoju,
  • znak D-42, początek obszaru zabudowanego,
  • znak A-30, inne niebezpieczeństwo, którego nie opisano osobnym znakiem.

GDDKiA słusznie argumentuje, że nadmiar znaków prowadzi do ich ignorowania – bo chyba każdy kierowca spotkał się z sytuacją, w której drastyczne ograniczenie dopuszczalnej szybkości zostawało w danym miejscu przez całe miesiące po zakończonych robotach drogowych. Organizacja chciałaby zmniejszyć „przeznakowanie”, tj. ograniczyć liczbę znaków. Akcja przeglądu i usuwania zbędnych znaków ma trwać w 2023 roku.

Nota od redakcji Elektrowozu: mamy nadzieję, że znikną miejsca-haki ustawiane jakby specjalnie do łapania kierowców, gdzie informacja o obszarze zabudowanym zaczyna się w środku pola, pół kilometra od przystanku czy pierwszych domostw. Taka strefa buforowa ma sens, jeśli ktoś chce zwolnić do 50 km/h bez niepotrzebnego hamowania, po prostu wytracając szybkość, ale tworzenie jej tylko po to, by łapać na niej kierowców wydaje nam się przesadą.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 1]