Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Wojewoda nie zawetował, KRAKÓW będzie miał Strefę Czystego Transportu od lipca 2024 roku

Mimo protestów rozmaitych organizacji i stowarzyszeń, w tym Ordo Iuris, wojewoda małopolski nie uchylił uchwały o Strefie Czystego Transportu obejmującej cały Kraków. Od lipca 2024 roku zaczną obowiązywać pewne ograniczenia dotyczące wjazdu do miasta starszych aut, szersze zakazy zaczną obowiązywać w lipcu 2026 roku. Posiadacze aut spalinowych albo nie wjadą, albo będą musieli oznaczyć swoje samochody odpowiednią nalepką. Właściciele elektryków wjadą do Krakowa bez żadnych problemów. I bez nalepek.

Wojewoda przychylił się do Strefy Czystego Transportu w Krakowie

Jak informuje Onet, wojewoda małopolski, Łukasz Kmita, uznał, że nie ma podstaw, by uchylić uchwałę mimo tego, że na głosowaniu radnych sprzeciwiało jej się Prawo i Sprawiedliwość, następnie usiłowały ją zablokować rozmaite organizacje. Najstarszych samochodów bronili nieliczni Małopolski i stowarzyszenia uznające się za chrześcijańskie, w tym Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi czy Ordo Iuris.

Wśród skarg pojawiał się zarzut, że osoby wykorzystujące starsze auta nie dostaną się nawet do parkingów Park & Ride, bo te leżą już w obrębie miasta. Podnoszono problem dojazdu do szpitala, próbowano nawet wycofać uchwałę wskazują na „niewłaściwie przeprowadzony” sposób konsultacji społecznych albo jej „niezgodność z konstytucją”. Organizacjom nie spodobał się też proces wydawania nalepki, choć warto dodać, że akurat ten wynika wprost z Ustawy o elektromobilności.

Wojewoda nie uchylił uchwały, skierował ją jednak do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, by ten ocenił ją pod względem prawnym. Jeśli WSA nie znajdzie w niej problemów, Strefa Czystego Transportu, która zacznie obowiązywać w 2024 roku, obejmie całe miasto z wyjątkiem ulic, które są zarządzane przez wojewódzkie oddziały GDDKiA, w tym obwodnicy miasta.

Od lipca 2024 roku do Strefy (=Krakowa) nie wjadą samochody, które nie spełniają normy Euro 1 (benzyna) lub Euro 2 (olej napędowy). Od lipca 2026 roku do Krakowa nie wjadą pojazdy poniżej normy Euro 3 (benzyna) lub Euro 5 (olej napędowy) – więcej na ten temat w artykule Kraków będzie miał Strefę Czystego Transportu.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version