Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

PARYŻ w 2024 roku planuje ograniczyć ruch aut w centrum. KRAKÓW ze strefą [dość] czystego transportu w tym roku

W 2024 roku część historycznego centrum Paryża (Francja) przestanie być dostępna dla zmotoryzowanego ruchu kołowego innego niż komunikacja miejska i pojazdy służące lokalnej społeczności lub biznesom znajdującym się na zadanym obszarze. Władze miasta chciałyby, żeby rozwinął się ruch pieszy, rowerowy, ewentualnie wykorzystujący urządzenia transportu osobistego.

Paryż bardziej dla pieszych, ale dwa lata później niż planowano

Przepisy nie wydają się zbyt restrykcyjne, ponieważ nadal będzie można dojechać samochodem do wybranych lokalizacji wewnątrz strefy, ale miasto ocenia, że wystarczy takie luźne ograniczenie, by z dróg zdjąć około 50 procent ruchu. Bloomberg szacuje tę liczbę na 100 000 pojazdów każdego dnia. Chodzi o auta, które przemieszczają się przez ten region – od 2024 roku będą musiały go ominąć.

Ograniczenie ruchu samochodowego ma się przyczynić do popularyzacji ruchu pieszego lub kołowego na osobistych środkach transportu napędzanych siłą mięśni lub elektrycznością. Powinno też wpłynąć na jakość powietrza oraz niższy poziom hałasu w okolicy.

Kraków i strefa [dość] czystego transportu

W Polsce obszary tego rodzaju mogą być wyznaczane przy współpracy z lokalnym zarządem dróg albo w oparciu o nowelizację Ustawy o elektromobilności. Podpisana w grudniu 2021 roku nowa wersja Ustawy sprawia, że każda gmina w kraju – niezależnie od liczby mieszkańców – może wyznaczyć u siebie strefę czystego transportu. Przepisy pozwalają na wyrzucenie z rejonu aut emisyjnych nawet wtedy, gdy należą one do osób tam mieszkających. Władze gminy mogą złagodzić ten przepis, ale mieszkańcy zostaną obciążeni stosowną opłatą i dostaną do trzech lat na zmianę samochodu.

Pierwsza w Polsce strefa czystego transportu ma się pojawić, a właściwie wrócić w Krakowie. Plany zakładają, że zostanie ona wyznaczona wewnątrz II obwodnicy miasta w 2022 roku, między alejami Wita Stwosza, Rondem Mogilskim, ul. Klimeckiego, Powstańców Śląskich, Powstańców Wielkopolskich i Konopnickiej (źródło). Jednak będzie to tylko strefa dość czystego transportu (SdCT), ponieważ na jej terenie będą mogły się poruszać samochody benzynowe zgodne z normą Euro 4 i diesle zgodne z normą Euro 5:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version