Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) wybrał dostawcę urządzeń przeznaczonych do odcinkowego pomiaru szybkości w ramach Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD). Zostaną one zamontowane w 39 lokalizacjach na terenie całego kraju, obejmą w sumie około 200 kilometrów dróg, co daje średnio 5,1 kilometra na każdy z odcinków.
Nowe odcinkowe pomiary prędkości w II połowie 2023 roku
GITD pochwaliło się, że wybrało urządzenia Unicam Velocity3, które w ciągu 70 tygodni – mniej więcej półtora roku po uwzględnieniu wszystkich regulowanych przepisami przerw – powinny zostać zamontowane na (źródło):
- autostradach A1, A2 i A4,
- drogach ekspresowych S7, S11 i S14,
- 14 drogach wojewódzkich,
- 3 drogach powiatowych,
- 1 drodze gminnej.
Przenieśliśmy nowe lokalizacje na mapę, można ją obejrzeć poniżej. Widoczne są jedynie lokalizacje podstawowe, znaki symbolizują początki i końce odcinków pomiarowych, ale należy zakładać, że pomiary będą dokonywane w obu kierunkach. Jeśli okaże się, że w wybranym miejscu montaż urządzeń pomiarowych nie jest możliwy, wtedy pojawią się one w lokalizacjach z listy uzupełniającej. Tej listy na mapę już nie nanosiliśmy:
Rozstrzygnięcie przetargu oznacza, że liczba kontrolowanych odcinków zwiększy się ponad dwukrotnie. GITD będzie sprawdzał w sumie 73 miejsca, 400 kilometrów dróg na terenie kraju. Warunkiem przetargu była m.in. odporność urządzeń na warunki pogodowe i możliwość rejestrowania zdjęć przy złej pogodzie, pomiar w przedziale co najmniej od 30 do 220 km/h, zdolność identyfikacji rodzajów pojazdów niezależnie od ich lokalizacji na pasach ruchu oraz możliwość wykonywania fotografii wysokiej jakości niezależnie od oświetlenia.
Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami, wszystkie lokalizacje zostaną odpowiednio oznaczone.
Zdjęcie otwierające: mapa z naniesionymi odcinkowymi pomiarami prędkości, które powinny zacząć obowiązywać w 2023 roku (c) www.elektrowoz.pl