Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Jazda autonomiczna 4. poziomu po raz pierwszy w Europie. Mercedes EQS zaparkuje _sam_ na parkingu w Stuttgarcie

Mercedes jest pierwszym w Europie producentem, który wprowadzi do samochodów technologię jazdy autonomicznej. Owszem, tylko na jednym parkingu i tylko w dwóch modelach aut, ale po raz pierwszy będzie to usługa dostępna dla posiadaczy zupełnie normalnych samochodów. Samochodami, które zaparkują samodzielnie, bez kierowcy w kabinie, będą wybrane Mercedesy EQS oraz niektóre warianty S-klasy.

Autonomiczne parkowanie / Automated Valet Parking w Mercedesach EQS / S-klasy

System parkowania autonomicznego został stworzony przez Boscha i Mercedesa oraz, to istotne, zatwierdzony przez Niemiecki Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA). Zostanie wprowadzony na parkingu P6 przy lotnisku w Stuttgarcie (Niemcy). Z komunikatu jasno wynika, że aby samochody potrafiły samodzielnie odnaleźć i zająć wolne miejsce, konieczna jest dodatkowa infrastruktura zamontowana na parkingu.

Na przykład system kamer trzymany przez przedstawiciela Boscha (drugi od prawej) (c) Bosch

Aby Mercedes EQS lub S-klasy zaparkował autonomicznie, konieczne jest wjechanie na teren parkingu, wyjście z samochodu i skorzystanie z aplikacji mobilnej. Wywołanie samochodu odbywa się w odwrotnej kolejności, więc przynajmniej teoretycznie auto może czekać na właściciela tuż przy przejściu do terminala, o ile tylko ten odpowiednio wcześniej skorzysta z aplikacji mobilnej. Po wykryciu przeszkód samochód będzie się zatrzymywał i czekał na oczyszczenie drogi. Bosch i Mercedes obiecują, że pojazdy będą potrafiły nawet zjeżdżać i wjeżdżać po rampach w poszukiwaniu miejsc na innych piętrach.

Mechanizm jeszcze nie działa. Wymaga systemów Drive Pilot oraz Intelligent Park Pilot, ten ostatni musi zostać dodatkowo zaktualizowany. Update ma być dostępne „jeszcze w tym roku”, z informacji prasowej nie wynika, czy będzie instalowane w salonach, czy może stanie się dodatkową funkcją do pobrania/wykupienia. Rozliczanie za postój ma przebiegać w pełni automatycznie, system parkingowy umożliwi ponadto rezerwację miejsc.

Jazda autonomiczna 4. poziomu (bez udziału kierowcy) teoretycznie jest możliwa w Niemczech od lipca 2021 roku, gdy w życie weszły odpowiednie przepisy. Przy czym temat jest żywy i nadal trwają nad nim prace. Dopiero 20 maja 2022 roku pojawiły się zapisy (AFGBV) dotyczące procedur ubiegania się o pozwolenie czy wymogów dotyczących konkretnych eksperymentów.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: brzmi ciekawie, choć drogo i niepraktycznie. No i to też tylko obietnica, skoro mechanizm jeszcze nie działa.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version