Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o podpisaniu umowy na budowę fragmentu drogi S6 Szemud – Gdynia. Droga ma zostać oddana do ruchu w lipcu/sierpniu 2021 roku.
Trasa Kaszubska / droga S6: Gdynia – Szemud
Spis treści
Prace nad drogą S6 Szczecin – Gdynia będą toczyły się z obu stron. Fragment od Szczecina już powstaje, teraz ruszą prace na odcinku Gdynia – Szemud o długości 20,2 kilometra. Będzie go budowała firma Polaqua, ma kosztować 817 milionów złotych i zostanie oddany do ruchu nie później niż latem (lipiec/sierpień) 2021 roku.
Droga będzie łączyła się z obwodnicą Trójmiasta w dzielnicy Wielki Kack. Stamtąd na południowy-zachód przejdzie wzdłuż DK20 aż do węzła Chwaszczyno, gdzie odbije na północny-zachód, już właściwym dla siebie torem. W węźle Chwaszczyno oprócz DK20 i S6 spotka się jeszcze Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta – jej jednak powyższe plany nie obejmują.
Na odcinku do Szemudu powstanie most, estakada, 22 wiadukty, 2 przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Przebudowie ulegnie 12,2 kilometra dróg lokalnych i 15,3 kilometra dojazdów do nieruchomości.
Droga S6 = fragment Via Hanseatica
Budowany właśnie odcinek Trasy Kaszubskiej (Lęborskiej) to fragment Via Hanseatica, czyli drogi S6 łączącej w Polsce Szczecin – Koszalin – Słupsk – Gdynię – Gdańsk – Elbląg. W Europie ma ona skomunikować Hamburg z Petersburgiem.
Od firmy Greenway Infrastructure Poland dowiedzieliśmy się, że choć nie obejmują jej unijne dotacje na budowę stacji ładowania samochodów elektrycznych, to Greenway rozważa wybudowanie tam ładowarek z własnych środków.
> Kiedy szybkie ładowarki na trasie Szczecin – Trójmiasto?
|REKLAMA|
|/REKLAMA|