Tuż po publikacji FSD beta v11 zaczęły pojawiać filmy obrazujące zachowanie samochodów z najnowszą wersją oprogramowania. Jednym z ciekawszych nagrań jest to, które pokazuje, jak sztuczna inteligencja wskoczyła na pas do zjazdu w prawo. Ciągnął się na nim mający setki metrów sznur samochodów, Tesla po prostu znalazła lukę przed autem ciężarowym tuż przed samym skrętem i się w nią wpasowała. Lekko zaskoczony był nawet kierowca.
FSD beta v11
Nie przedłużajmy. Można oglądać od początku, chociaż sama akcja zaczyna się w okolicy 55. sekundy, gdy samochód nie miał już wyboru:
#FSDBeta v11.3.1 – Single Stack Highlight Clip
Late lane change, check it out. @elonmusk @aelluswamy pic.twitter.com/WR84q2qQxE— Chuck Cook (@chazman) March 9, 2023
Świadectw dokumentujących umiejętności FSD beta v11 jest więcej. Na rozjeździe poniżej (pierwsza wklejka) Tesla poradziła sobie pierwszy raz od stycznia 2021 roku, kiedy to przez krótki czas potrafiła skręcić w prawo. Samochód przejechał też przez wytyczoną roboczo jezdnię obok zamkniętej drogi, choć udało mu się to dopiero za drugim razem (druga wklejka):
#FSDBeta v11.3.1 – Single Stack Highlight Clip
Late lane change, check it out. @elonmusk @aelluswamy pic.twitter.com/WR84q2qQxE— Chuck Cook (@chazman) March 9, 2023
2nd attempt#FSDBETAV11 #FSDBETA pic.twitter.com/itZ8l9WMTC
— TeslaBull FSD BETA V11.3 (@Winnersechelon) February 25, 2023
Zdarzają się też błędy. Kiedy FSD beta nie zdołało wjechać na pas do skrętu w prawo, który prowadziłby samochód do celu, auto postanowiło zrobić drugie podejście. Przy okrążaniu centrum handlowego pojechało w prawo z pasa do jazdy prosto i w lewo, ruszyło na czerwonym (!), tuż przed zapaleniem się światła zielonego. Na samym końcu ponownie planowało ominąć zator, ale rozmyśliło się i zostało w kolejce:
🤯 In n Out Burger drive thru breaks FSD BETA V11.3 🤯#Tesla #FSDBeta #FSDBETAV11
Full video here https://t.co/vNFOWjVS6R pic.twitter.com/pPXFbvPpFw— TeslaBull FSD BETA V11.3 (@Winnersechelon) February 28, 2023
Interesującym uzupełnieniem jest komentarz Pana Tomasza, który wydaje się iść pod rękę z tym, co proponują europejskie organizacje certyfikujące:
Powinni skupić się na pełnej autonomii ale tylko dla dróg szybkiego ruchu. Tam jest o wiele mniej zmiennych i było by to łatwiejsze do wprowadzenia. Dopiero później kombinować na pozostałych drogach.
Wypowiedź znajduje się TUTAJ.