Dwa zdarzenia, które zasługują na uwagę. Najnowsze FSD v13 prowadzące Cybertrucka rozbiło pickupa o latarnię, bo nie zrozumiało znaków wskazujących koniec pasa a latarnia stojąca na fragmencie chodnika jest tam zwieńczeniem tegoż pasa. Z kolei inny właściciel Tesli był wieziony przez tę samą generację FSD przez 5,5 godziny i ani razu nie interweniował. Ewidentny błąd kontra duża pomoc człowiekowi.
Cybertruck wbity w lampę. Kierowca bez szwanku
Z opisu właściciela wynika, że Cybertruck nie poradził sobie ze zmianą pasa na środkowy, chociaż nikogo na nim nie było. Nie próbował też zwolnić ani skręcić aż do chwili, gdy zderzył się z krawężnikiem okalającym półwysep, na którym stoi słup oświetleniowy (zdjęcie poniżej; źródło). Dopiero w tym momencie pojawiło się pierwsze ostrzeżenie. Jak stwierdził właściciel – siedział za kierownicą pickupa – jechał z szybkością około 50-70 km/h:
Kierowca wyszedł bez szwanku i zaznacza, że to jego wina oraz że nie słyszał dotychczas o podobnym zdarzeniu spowodowanym przez FSD v13 (źródło). Nagrania wideo publikować nie chce, żeby nie dawać narzędzia hejterom. Z regulaminu FSD faktycznie wynika jego wina, bo technologia wymaga stałego, nieprzerwanego nadzoru ze strony człowieka.
Kontrą do powyższego zdarzenia jest eksperyment użytkownika Whole Mars Blog. Ten jeden z głównych testerów nowych wersji FSD na Iksie przejechał z Los Angeles do Sand Hill Road, około 580 kilometrów, bez dotykania pedałów i kierownicy. Podróż trwała ponad 5,5 godziny, po drodze parokrotnie padało, konieczny był też postój na ładowanie – nawet zajęcie miejsca przy Superchargerze i dalsza podróż odbyły się automatycznie, w tym ostatnim przypadku konieczne było tylko potwierdzenie wyjazdu na ekranie.
For the first time, my Tesla took me from Los Angeles to Sand Hill Road in Silicon Valley, and I never touched the steering wheel or pedals once in over 5.5 hours.
It even rained multiple times. Tesla automotive demand from FSD is being massively underestimated IMO. pic.twitter.com/l0lChQj0pI
— Whole Mars Catalog (@WholeMarsBlog) February 9, 2025
Zgodnie z najnowszymi statystykami za czwarty kwartał 2024 roku, Tesle na Autopilocie/FSD nadzorowane przez kierowców przejeżdżają średnio 9,6 miliona kilometrów między kolizjami lub wypadkami. Średnia dla wszystkich samochodów w Stanach Zjednoczonych wynosi 1,1 miliona kilometrów (źródło):