Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał we wtorek, 25.07.2017 r. umowy na budowę odcinka A2 Warszawa – Mińsk Mazowiecki oraz węzła Lubelska na S17 (Warszawa). Wykonawcą inwestycji jest POLAQUA, koszt budowy autostrady wynosi 500 milionów złotych. A2 na odcinku Warszawa – Mińsk Mazowiecki ma być gotowa w czerwcu 2020 r.
A2 Warszawa – Mińsk Mazowiecki otwarta w 2020 roku
Spis treści
A2 na odcinku od skrzyżowania z drogą S17 (Warszawa – Lublin) trasa A2 Warszawa – Mińsk Mazowiecki będzie miała następujący przebieg:
A2 na odcinku Warszawa – Mińsk Mazowiecki (Majdan – Choszczówka Dębska). Kliknij, aby powiększyć rysunek. Mapa w tle: (c) OpenStreetMap, mapki kolorowe (c) MIB, opracowanie (c) elektrowoz.pl/rednacz
Skrzyżowanie S17 z A2 – węzeł Lubelska
Mapa pokazuje przebieg A2 Mińsk Mazowiecki – Warszawa w następujących charakterystycznych punktach idąc od lewej 1) węzeł Lubelska (w Majdanie pod Warszawą), gdzie S17 połączy się z A2, 2) węzeł Konik, 3) połączenie nowego odcinka A2 z istniejącą A2 w Choszczówce Dębskiej.
Skrzyżowanie S17 i A2 w Majdanie pod Warszawą (c) MIB
Skrzyżowanie A2 i DK 2 w Starym Koniku – węzeł Konik
Skrzyżowanie DK 2 i A2 – węzeł Konik (c) MIB
Przyłączenie A2 do istniejącego odcinka A2
Połączenie nowego odcinka A2 z istniejącą A2 pod Mińskiem Mazowieckim w Choszczówce Dębskiej.
Koszt wybudowania wszystkich odcinków wraz z węzłami ma wynieść 500 milionów złotych.
Dlaczego polskie autostrady są takie drogie?
Przy okazji z ujawnionych warunków umowy przynajmniej częściowo wynika odpowiedź na pytanie, dlaczego polskie autostrady są droższe niż niemieckie: obecna infrastruktura drogowa zostanie w dużej części „dostosowana” do potrzeb okolicznej autostrady.
Oznacza to wymianę nawierzchni, budowę poboczy i rowów oraz dopasowanie innych dróg do obecności autostrady. Na Zachodzie infrastruktura zwykle już istnieje i wymaga tylko dopasowania do przebiegu drogi.
Źródło: MIB