Otrzymaliśmy mnóstwo pytań na temat Chevroleta Bolta naszego Czytelnika. Wysyłaliście je do nas na Facebooku, w mailach, pisaliście je w komentarzach. Poprosiliśmy Pana Tomasza o odpowiedź. Mimo urlopu przysiadł i odpisał, przynajmniej na część.
Wpis Pana Tomasza wyróżniony jest kursywą. Poddaliśmy go tylko drobnej korekcie redakcyjnej.
Chevrolet Bolt vs Tesla – dlaczego wybrałem General Motors?
Jeśli chodzi o Bolta. [Wcześniej] tego nie pisałem, ale w prywatnej korespondencji z kilkoma zainteresowanymi moim samochodem o tym wspominałem i byli oni ze mną zgodni – auta Tesli odpadły i u mnie, i u nich w przedbiegach.
Stało się tak z wielu względów: ceny aut, awaryjność, jakość wykonania, ceny i warunki serwisowania i tak dalej. Dlatego mój wybór padł na Chevroleta Bolta EV. I pojawienie się na rynku – w końcu – Tesli Model 3 niewiele dla mnie zmienia. Ten samochód długo jeszcze nie będzie dostępny w prywatnym imporcie, a nawet jak w końcu tak się stanie, jego cena finalna w Polsce nie będzie adekwatna do samego samochodu.
Dlaczego o tym wspominam? Uznałem, że Bolt jest po prostu autem elektrycznym „w sam raz”: świetnie jeździ, ma bardzo dobre parametry, dobry wygląd, ponadto jest to pięciodrzwiowy van, a nie sedan. No i z ceną znajduje się pomiędzy Fiatem 500e i Chevroletem Sparkiem EV – których cena oddaje to, co kierowca otrzymuje – a modelami Tesli, które są po prostu nieprzyzwoicie drogie.
Sprowadzenie? Przeprawa!
Nie będę ukrywał, że sprowadzenie Bolta do Polski wymagało ode mnie, oprócz posiadania gotówki oczywiście, również przekonania, determinacji i odwagi. Mam kontakty w Stanach, a i w Polsce znalazłem człowieka, który jest w stanie „ogarnąć” dla mnie taki samochód. A nie jest to takie oczywiste.
Do dzisiejszego dnia nie ma bowiem w Oplu w Polsce żadnej przeszkolonej przez GM osoby uprawionej do serwisowania aut elektrycznych. I jest to problem dla Opla, General Motors i Grupy PSA, na którego rozwiązanie potrzeba czasu, a przede wszystkim decyzji o wprowadzeniu do oferty Ampery-e do salonów Opla w Polsce i przeszkoleniu kilku ludzi w temacie Bolta/Ampery-e.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|