Czytelnik portalu Electrek dotarł do etykiety Tesli Model S wyprodukowanej w listopadzie 2020 roku. Samochód w najtańszym wariancie Long Range Plus deklaruje zasięg 409 mil / 658 kilometrów zamiast dotychczasowych 402 mil / 647 kilometrów. To wzrost o 1,7 procent.
Zasięg Tesli Model S już lepszy niż Lucida Air / Air Touring
Podczas premiery Lucid Motors chwaliło się zasięgiem znacząco lepszym niż zasięg Tesli Model S. Okazało się, że Lucid Air w wersji Dream Edition ma osiągać nawet 503 mile / 809,5 kilometra na jednym ładowaniu. Do tej wartości Tesla jeszcze się jeszcze nie zbliżyła, ale warto dodać, że cena Tesli Model S w Stanach Zjednoczonych startuje od 67 920 dolarów, podczas gdy Lucid Air jest o ponad 100 tysięcy dolarów droższy (!) – kosztuje 169 000 dolarów.
Zgodnie z etykietą (ang. Monroey sticker) najnowszego Modelu S Long Range Plus, do której dotarł czytelnik Electreka, auto oferuje 658 kilometrów zasięgu. Tymczasem Lucid Air w wersji podstawowej oraz Air Touring obiecują 406 mil / 653 kilometry. Tesla Model S jest więc o 3 mile / 5 kilometrów lepsza, można ją kupić i nadal jest tańsza. Lucid Air z kolei kosztuje więcej i będzie dostępny dopiero pod koniec 2021 (Air) oraz na początku 2022 roku (Air Touring):
Nie wiadomo, czy lepszy zasięg osiągnięto za pomocą jakichś programistycznych optymalizacji, czy może urosła pojemność baterii. W Tesli Model 3 po trzech latach udało się zwiększyć pojemność z 79 do 82 kWh (deklarowane przez producenta wartości całkowite).
Wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia ze wzrostem gęstości energii w ogniwach. W tej sytuacji Tesle Model S i X powinny dysponować podobnym zapasem (+3,8 proc), z czasem może więc się okazać, że ich zasięg też urośnie. Dla Tesli Model S Long Range Plus docelowa wartość może wynieść 417 mil / 671,5 kilometra – ale to już tylko nasze spekulacje.
W amerykańskim konfiguratorze samochodu nadal widnieje zasięg wynoszący 402 mile i cena zakupu startująca od 67 920 dolarów:
Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, fałszywka