Jakie są rabaty na elektryczne BMW i3? Czy można w Polsce kupić samochód elektryczny z upustem? Czy istnieją państwowe dopłaty do samochodów elektrycznych, tak jak w innych krajach Unii Europejskiej? Oto odpowiedzi na powyższe pytania

Rabaty i dopłaty od rządu

Tutaj sytuacja jest najprostsza, choć niekoniecznie korzystna dla klientów. Aktualnie Polska jest jednym z trzech krajów Unii Europejskiej, w którym NIE MA żadnych dopłat do samochodów elektrycznych. I to właściwie kończy temat.

> Tylko trzy kraje w Unii Europejskiej NIE dotują „elektryków”: Polska, Bułgaria i Estonia

A teraz do meritum: zakup elektrycznego BMW odbywa się w Polsce zawsze od BMW Polska. To znaczy, że dealer raczej nie zaoferuje warunków innych niż te, o których mówimy dalej.

BMW i3 to auto miejskie należące do segmentu B (4 miejsca), którego spalinowym odpowiednikiem jest na przykład Toyota Yaris. Oto zasięgi, jakie potrafią osiągnąć auta z tego segmentu na jednym ładowaniu – BMW i3 zostało oznaczone kolorem jasnoniebieskim (powiększ, żeby zobaczyć szczegóły):

Oficjalna cena BMW i3 (2017) w podstawowej wersji i przed jakimikolwiek rabatami wynosi 162 100 złotych. Cena BMW i3 (2018), czyli modelu po liftingu ma startować od około 162 500 złotych.

Rabaty na BMW i3 (oraz i8) – wersja przed liftingiem

Przedliftingowa wersja BMW dostępna jest w takich wariantach: klient może  1) uzyskać 7 procent upustu wartości auta przy wyborze dodatkowych opcji oraz promocyjny leasing z opcjonalnym odkupem (BMW eLeasing Comfort od 1 350 zł netto). ALBO 2) upust w wysokości 7 procent na auto przy wyborze dodatkowych opcji oraz darmowe ubezpieczenie OC/AC/NNW na pierwszy rok.

> Tesla kontra samolot [WIDEO] – w końcu jak równy z równym!

Gdy nie będziemy domagać się upustów, możemy otrzymać pakiet wyposażenia Advanced za pół ceny, a ładowarkę za darmo. Oprócz tego dostaniemy do wyboru promocyjny leasing BMW eLeasing Comfort lub darmowe ubezpieczenie OC/AC/NNW za darmo.

Rabat na BMW i3 (oraz i8) po liftingu – od listopada 2017 roku

Wszystko jak wyżej, tylko z rabatem 4 procent zamiast 7. Oczywiście więcej można wynegocjować przy zakupie flotowym lub przy zakupie za gotówkę. Nie ma rabatów dla grup zawodowych ani VIP, które bywają w niektórych innych markach.

Nieoficjalny bonus na BMW: do -20 procent!

Zupełnie przypadkiem i raczej nieoficjalnie zasłyszeliśmy, że istnieje możliwość uzyskania rabatu na poziomie 20 procent. Jak to się dzieje? Otóż salon zamawia skonfigurowane auto, a następnie wstawia je jako samochód demonstracyjny na kilka miesięcy. Po tym okresie można go kupić bezpośrednio z upustem wynoszącym około 20 procent.

Gdzie można naprawić BMW i3

Przy okazji pytania o rabaty dowiedzieliśmy się, że około 80 procent dealerów ma już w ofercie elektryczne BMW oraz serwis, który poradzi sobie z naprawą auta. Inaczej jest w przypadku aut francuskich, tutaj samochodami elektrycznymi zajmuje się raptem kilka salonów w całej Polsce.

Zakup za gotówkę, leasing czy wynajem długoterminowy?

Choć sprzedawcy samochodów namawiają nas na opcje z pozoru tańsze, ElektroWoz.pl poleca zimną krew i kalkulację przed każdym zakupem. Zakup za gotówkę zawsze będzie najtańszy i zawsze pozwoli na uzyskanie dużych rabatów – większych niż te, które opisujemy w artykule – ale, paradoksalnie, nie zawsze może okazać się najbardziej opłacalny.

Kredyt i leasing będą mniej korzystne, ponieważ za auto zapłacimy łącznie około 150 procent jego wartości i zostaniemy z samochodem wartym 60 procent. Najdroższa w zakupie jest opcja wynajmu długoterminowego, ponieważ w jej ramach spłacamy często 1/3-2/3 wartości auta, a po zakończeniu okresu wynajmu zostajemy… bez niczego – samochód wraca do właściciela, którym jest dealer.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 17 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: