Niemiecki portal Electrive dostrzegł na stronach BAFA (Federalny Urząd Gospodarki i Kontroli Eksportu) nową listę aut uprawnionych do dopłat do samochodów elektrycznych. Są wśród nich chińskie modele, które dopiero debiutują na europejskim rynku, poznajemy więc oficjalne ceny Nio ET7, BYD-a Atto 3 czy BYD-a Han dla Starego Kontynentu.

Aktualizacja 2022/09/14, godz. 10.53: jak słusznie zauważył jeden z Czytelników, przeliczenia w oparciu o konkurencji mogą nie dawać wiarygodnych wyników. Dlatego przeliczyliśmy ceny też po kursie euro, dla Nio ET7 wyłącznie po kursie euro. Żadna z marek nie oferuje swych samochodów w Polsce, więc przyszłe cenniki powiedzą nam, czy dystrybutor będzie chciał się raczej pozycjonować względem konkurencji, czy może ustali jedną cenę na całą Europę.

Ceny chińskich samochodów elektrycznych w Europie

Zacznijmy od BYD-a Atto 3, elektrycznego crossovera segmentu C, który będzie konkurował z Kią Niro EV i VW ID.4. Najtańsza wersja Active z baterią o pojemności 60,5 kWh startuje od 42 245 euro. Dla porównania: Kia Niro EV kosztuje w niemieckim konfiguratorze od 47 590 euro. Gdyby przełożyć te wartości proporcjonalnie na polski rynek, cena BYD-a Atto 3 zaczynałaby się od 170 500 złotych, z kolei przy prostym przeliczeniu po kursie euro Atto 3 ląduje nam w okolicy 205 500 złotych. Duży rozrzut.

Chiński crossover dostępny jest w wariantach wyposażenia Active (powyżej), Comfort i Design. Ten ostatni kosztuje od 47 005 euro.

BYD Han to model segmentu E, a więc w zasadzie konkurujący z Teslą Model S czy Mercedesem EQE. Auto w wariancie wyposażeniowym Executive, z baterią o pojemności 85,4 kWh i napędem na obie osie kosztuje od 70 805 euro. Z Teslą go nie porównamy, europejskie ceny wersji Long Range nie są znane, natomiast bazowa wersja EQE 350+ z baterią 89 kWh i silnikiem o mocy 180 kW/245 KM napędzającym tylne koła według tej samej listy BAFA kosztuje od 70 627 euro. Gdyby ceny BYD-a Han przełożyć po kursie euro, wyszłoby 344 500 złotych.

BYD Han (c) Wheelsboy / YouTube

Interesująca jest cena Nio ET7. Auto jest długie, ma 5,1 metra długości i 3,06 metra rozstawu osi, lokuje się zatem w segmencie F. Mimo tego samochód jest tańszy niż BYD Han, bo kosztuje od 69 900 euro, co po przeliczeniu po kursie euro oznaczałoby 340 000 złotych. Electrive zwraca uwagę, że niższe koszty zakupu ET7 mogą wynikać z faktu, że Han został umieszczony na liście z bogatszym wyposażeniem Executive, podczas gdy Nio podaje kwoty startowe. Nie da się wreszcie wykluczyć, że dla ET7 widzimy koszty zakupu z najmniejszą baterią 70 kWh w abonamencie – co uprawnia do korzystania ze stacji wymian, ale sprawia, że nabywca auta nie jest właścicielem akumulatora.

Nio ET7

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 15 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: