DS Automobiles ujawniło polskie ceny nowego DS 3 E-Tense zwanego dawniej DS 3 Crossback E-Tense. Samochód w podstawowym wariancie Bastille dostępny jest od 185 600 złotych. Wersja wyposażeniowa Performance Line kosztuje od 187 400 złotych, Rivoli startuje od 199 600 złotych a mocno doposażona Opera zaczyna się od 221 600 złotych. DS 3 E-Tense posiada ten sam zespół napędowy, który zostanie zastosowany w Jeepie Avengerze i Peugeocie e-308.

DS 3 E-Tense: ceny, wersje wyposażenia, specyfikacja

Najpierw napęd: silnik o mocy 115 kW/156 KM i momencie obrotowym 260 Nm napędza przednie koła. Interesująca jest pojemność baterii. Producent podaje suche „50”, więc albo mamy do czynienia ze starym akumulatorem 50 (45-47) kWh, albo też koncern Stellantis po raz pierwszy ujawnił nam, że nowy akumulator mieszczący 54 kWh ma 50 kWh pojemności użytecznej, czyli powinniśmy go zapisać jako 54 (50) kWh. Biorąc pod uwagę, że maksymalny zasięg WLTP DS 3 E-Tense (2023) wynosi 404 jednostki, możemy założyć, że prawdziwa jest druga opcja.

Wspomniane 404 jednostki WLTP to 345 kilometrów realnie w trybie mieszanym i około 242 kilometry na autostradzie przy jeździe z szybkością 120 km/h. W obu przypadkach mówimy o rozładowaniu baterii do zera. Przypomnijmy, że DS 3 E-Tense to miejski crossover (B-SUV) z 2,59 metra rozstawu osi, 4,12 metra długości i całkiem pokaźnym bagażnikiem (350 litrów).

W podstawowym wariancie wyposażenia Bastille otrzymujemy m.in. automatyczną klimatyzację, ekran środkowy o przekątnej 10,3 cala, 17-calowe felgi Glasgow, LED-owe reflektory czy materiałowe obicie foteli. Edycja Performance Line do pakiet ozdobników, 17-calowe felgi Dublin i alcantara na fotelach. Podłokietnik środkowy, tylne światła LED czy oświetlenie diodowe na nogi otrzymamy dopiero w wariancie Rivoli, a alarm, wyświetlacz HUD, kamera 360 stopni i podgrzewane fotele z przodu są w standardzie dopiero w najdroższej edycji Opera.

Cennik i wybrane specyfikacje dostępne są poniżej. Kompletny dokument PDF można pobrać TUTAJ. W Polsce bezpośrednią konkurencję modelu oprócz aut koncernu Stellantis – Peugeot e-2008, Opel Mokka-e, Jeep Avenger – stanowi Hyundai Kona Electric (choć nie ma pasującej pojemności baterii), Renault Zoe, w pewnym sensie też Mini Cooper SE vel Electric.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: