Skoda reklamuje się w polskiej telewizji wyprzedażą rocznika 2024 od samego początku tegoż roku 2024, Volkswagen tymczasem oferuje w Niemczech spore rabaty na VW ID.4. Na Iksie pojawiają się oferty na samochody kosztujące od 32 600 euro, najniższa cena, jaką nam udało się znaleźć, to 34 900 euro, chociaż na dzień dobry witani jesteśmy kwotą znacznie wyższą, bo wynoszącą 40 335 euro.

Niskie ceny VW ID.4 na niektórych europejskich rynkach

Gigantyczny rabat na VW ID.4 dotyczy modelu Pure z baterią 55 (52) kWh i silnikiem 125 kW/170 KM napędzającym tylne koła, którego w Polsce nie uświadczymy. Jak wspomnieliśmy, takie auto w bazowej konfiguracji oferowane jest za 34 900 euro. Gdyby przeliczyć tę kwotę po aktualnym kursie euro oraz uwzględnić różnice w stawkach VAT, auto kosztowałoby 156 900 złotych. Po przeliczeniu proporcjonalnym względem droższego wariantu, otrzymamy kwotę 163 700 złotych.

Dla porównania: nowy Volkswagen Tiguan w najtańszej wersji Life kosztuje od 153 390 złotych, czyli niewiele mniej. Ale jest to wersja z silnikiem benzynowym o mocy 96 kW/130 KM, który przyspiesza auto do 100 km/h w 10,6 sekundy. W VW ID.4 Pure 100 km/h osiągamy po 9 sekundach – silnik może nie jest najmocniejszy, ale bateria jest mniejsza i lżejsza niż w wariantach z większymi zasięgami.

Dodajmy, że w nowy VW Tiguan jest w Niemczech droższy niż VW ID.4 Pure, bo kosztuje od 36 600 euro. Oraz że gdyby powyższe ceny faktycznie zawitały do Polski, to nadal moglibyśmy uwzględnić w nich dopłatę w ramach programu „Mój elektryk”, czyli dodać wyposażenie albo zejść z ceną jeszcze niżej.

W bazowej konfiguracji VW ID.4 Pure nie jest szczególnie piękny (ilustracje poniżej), ale nie zapominajmy, że to nadal przestronny crossover górnej części segmentu C z dużym bagażnikiem (543 l). Deklarowany przez producenta zasięg wynoszący 364 jednostki WLTP bez problemu sprawdzi się przy jeździe miejsko-podmiejskiej. Poradzi sobie nawet ze sporadycznymi dłuższymi wyjazdami (moc ładowania DC: 50 kW, z możliwością zakupu opcji: 115 kW).

Nota od redakcji Elektrowozu: mieliśmy Czytelnika, który chwycił wariant z tą baterią, gdy był on w polskiej ofercie. Bardzo się cieszył, bo dostał dodatkowy rabat (odkup) za jego obecnego Volkswagena. Kompletnie nie przeszkadzała mu mała bateria, właśnie kończył instalować fotowoltaikę na dachu i wiedział, że będzie jeździł za grosze 🙂

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4.5]