Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Zasięg Toyoty bZ4X według WLTP wyższy niż zapowiadany. Oficjalnie: do 516 jedn. dla FWD, do 470 jedn. dla AWD

Wspomnieliśmy już o tym w materiale o zamówieniach na produkcję Toyoty bZ4X, jednak doszliśmy do wniosku, że zagadnienie wymaga oddzielnego opracowania. Otóż zgodnie z oficjalnymi już danymi według procedury WLTP Toyota bZ4X osiągnie do 516 jednostek zasięgu w wersji z napędem na przód (150 kW) i do 470 jednostek w wariancie z napędem na obie osie (80+80 kW). Jak to wygląda na tle konkurencji?

Toyota bZ4X a konkurencja

Bateria Toyoty bZ4X ma pojemność 71,4 kWh w wersji FWD i 72,8 kWh dla wariantu AWD; nie mamy ostatecznej deklaracji producenta, czy są to wartości całkowite, czy użyteczne. Konkurencja przy zbliżonych akumulatorach osiąga następujące wyniki:

Toyota w wariancie z napędem na jedną oś wygląda zatem na samochód bardziej ekonomiczny niż Kia EV6, Skoda Enyaq iV 80 i Mercedes EQB 250. Przegrywa natomiast, dość sromotnie zresztą, z Teslą Model Y. Nieco zaskakują różnice między zużyciem energii w wersjach FWD (150 kW) i AWD (80+80 kW). Ta pierwsza osiąga według WLTP 14,3 kWh/100 km, ta druga potrzebuje o ponad 10 procent więcej, 15,8 kWh/100 km.

Wspomniane 516 i 470 jednostek WLTP to wartości maksymalne, zakładamy zatem, że obliczono je przy najmniejszych felgach. Zgodnie z naszymi dotychczasowymi doświadczeniami można przełożyć je na następujące realne zasięgi bZ4X:

Cena Toyoty bZ4X startuje w Polsce od 206 900 złotych dla najtańszego wariantu Comfort. Z informacji, które słyszą nasi Czytelnicy w salonach, wynika, że w pierwszej serii dostępne będą prawdopodobnie tylko wersje Premiere Edition (od 268 900 zł).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version