Byton to jedna z tych chińskich marek, którą uznawano za zdolną do konkurowania z Teslą. Stworzyli ją Daniel Kirchert i Carsten Breitfeld w 2016 roku. Ten pierwszy zarządzał wcześniej Infiniti, ten drugi był szefem zespołu projektowego BMW i8, a teraz obiecywał [niemal] autonomiczny samochód elektryczny w 2020 roku. Raczej nie dotrzyma słowa…

Byton z coraz większą zadyszką?

Firmę Byton założono w 2016 roku dzięki kapitałowi wyłożonemu przez chińskie konsorcjum Future Mobility. Wiele wskazuje na to, że inwestorzy zażądali bardzo krótkich terminów realizacji: w 2017 roku zapowiedziano, a w styczniu 2018 roku pokazano projekt elektrycznego SUV-a o nazwie Byton M-Byte, który do produkcji i sprzedaży miał trafić w 2019 roku.

W listopadzie 2018 roku M-Byte zawierał ponoć „80-85 procent” tego, co miało pojawić się w finalnej wersji auta, ale nadal jeździł na obcym podwoziu. Podczas oficjalnej premiery w styczniu 2019 roku – gdy rozpoczęcie sprzedaży przesunięto na rok 2020 – M-Byte stał się samochodem z bardzo konkretną specyfikacją, która sprawiała wrażenie realnej:

Teraz niemiecki Manager Magazin informuje, że jeden z współzałożycieli Bytona, Carsten Breitfeld, odchodzi z firmy. Właśnie wyszło na jaw, że parę tygodni po styczniowej premierze modeli M-Byte, K-Byte i trzeciego, nienazwanego auta, obowiązki ciała zarządzającego zostały rozdzielone na nowo, Breitfeld został mianowany szefem rady nadzorczej, a stanowisko prezesa (CEO) otrzymał Kirchert (źródło). Taki ruch obserwatorzy zinterpretowali jako degradację Breitfelda.

Drugi założyciel Bytona i obecny prezes, Daniel Kirchert, przyznaje, że sytuacja na rynku startupów się pogorszyła. Firma będzie szukać latem dodatkowego finansowania, by zakończyć budowę fabryki i rozpocząć produkcję w czwartym kwartale 2019 roku. Innymi słowy: to zewnętrzni inwestorzy zadecydują, czy M-Byte w ogóle ujrzy światło dzienne…

Na zdjęciu: Carsten Breitfeld w wywiadzie dla (c) Bloomberga. Zamieszczamy go też poniżej:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: