Z doniesień Chińczyków wynika, że z Szanghaju wypłynął dopiero drugi statek z Teslami i nie wiadomo, czy w ogóle skieruje się do Europy. Tymczasem wydajność Giga Berlin rośnie powoli, wynosi 86 samochodów na dobę, nieco ponad 500 aut na tydzień. Wzrost liczby aut planowany jest na lipiec 2022, twierdzi Teslamag.

Wyboisty drugi kwartał 2022

Z Giga Berlin wyjeżdża obecnie 86 Tesli Model Y Performance dziennie a postój na każdym stanowisku montażowym trwa około 3 minut zamiast planowanych 90 sekundy (dwa razy dłużej), dowiedział się od swoich informatorów niemiecki portal Teslamag. Daje to 516 aut tygodniowo, 2 200 Modeli Y Performance miesięcznie [dane orientacyjne], 26 500 samochodów rocznie. To mniej niż Giga Shanghai (Chiny) wytwarza w ciągu miesiąca, oczywiście pod warunkiem, że nie została akurat zamknięta z powodu przepisów antycovidowych.

Choć Musk twierdził, że i Giga Berlin, i Giga Texas będą rozkręcały się szybciej niż Giga Shanghai, na razie tak się nie dzieje. Chińskie zakłady w drugim miesiącu działalności opuściło bowiem 3 900 aut.

Teslamag dowiedział się, że samochody nie trafiają na parking, by zostać stamtąd zabrane przez lawety. Zamiast tego jadą do odgrodzonego terenu, gdzie poprawiane są błędy, z jakimi elektryczne crossovery wyjechały z hal, w tym złe spasowania, zarysowania i problemy z powłoką lakierniczą (źródło). W zakładach ma brakować robotników do obstawienia drugiej linii montażowej, obecnie Giga Berlin zatrudnia „dobre” 4 000 osób. Praca na dwie zmiany planowana jest od lipca.

Nadwozie Tesli Model Y Performance na linii montażowej w Giga Berlin (c) Tesla

Jako że fabryka nie ma jeszcze swojej linii produkcyjnej z silnikami i ogniwami, polega w całości na dostawach z Chin. Zapasy ogniw/baterii mają wystarczyć na 14 dni, co jest wartością „na styk”, jeśli wziąć pod uwagę, że Glovis Splendor zawinie do europejskiego portu pod koniec maja. Sekcja wytwarzająca silniki ma wystartować w czerwcu 2022.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: wygląda na to, że prace nad automatyzacją linii wytwarzającej ogniwa 4680 toczą się w Pruem (Niemcy), w siedzibie Tesla Automation (dawniej: Grohmann Automation). W pojemnikach na odpady Czech prowadzący kanał AI-4-Dummies znalazł wyrzucone ogniwa 4680:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]