Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Xpeng X9 oficjalnie zaprezentowany. 5,3 m długości, 101,5 kWh pojemności, w standardzie pneumatyka i skrętna tylna oś

Xpeng, chińska marka, która weszła na rynek samochodów elektrycznych kopiując Teslę i broniąc się przed jej oskarżeniami, zaprezentował swój nowy model: Xpeng X9. Auto jest nieco zaskakujące: oto producent wywodzący się z kraju przez całe lata promującego politykę jednego dziecka wprowadza do oferty długiego rodzinnego vana. Samochody tego rodzaju rzekomo nie budzą szczególnego zainteresowania w Europie czy Stanach Zjednoczonych, a jednak Xpeng X9 debiutuje właśnie na rynku. Na razie Chiny.

Xpeng X9: cena, specyfikacja i wszystko, co wiemy

Pierwsza prezentacja samochodu miała miejsce w połowie listopada, wtedy prezes Xpenga, He Xiaopeng, ujawnił swój pomysł na model. Niedługo później pojawiły się wstępne recenzje, a 1 stycznia mieliśmy do czynienia z oficjalną premierą X9. Poniżej wersja przetłumaczona na język angielski, którą udostępniono dosłownie przed momentem:

Jak na vana przystało, Xpeng X9 jest długi, w Europie będzie wręcz za długi: ma 5,29 m długości przy 3,16 m rozstawu osi. Firma zauważyła, że właściciele samochodów często podróżują samotnie lub z niewielką grupą współpasażerów, dlatego trzeci rząd siedzeń może zostać automatycznie złożony i schowany w podłodze bagażnika:

Składający się trzeci rząd siedzeń. Oparcia z siedziskami zapadają się w stronę klapy bagażnika. Pojemność bagażnika Xpenga X9 przy rozłożonym trzecim rzędzie to 755 litrów 

Xpeng deklaruje, że przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń w bagażniku Xpenga X9 zmieści się pięć rowerów (1 846 litrów). Intrygująca sytuacja, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w kabinie zmieszczą się tylko cztery osoby

Za pierwszym rzędem siedzeń znajduje się wyświetlacz („telewizor”), w kabinie znalazło się też miejsce dla „inteligentnej lodówki”. Nawiewy są w suficie.

Xpeng X9 w standardzie dysponuje skrętną tylną osią, dzięki czemu jego średnica zawracania wynosi zaledwie 10,8 metra. Bazowym wyposażeniem jest również pneumatyczne zawieszenie. Bateria X9 została zbudowana w oparciu o ogniwa NCM dostarczane przez CALB, ma 101,5 kWh pojemności. Producent deklaruje 610 lub 702 jednostki zasięgu CLTC przy silniku o mocy 235 kW/320 KM napędzającym przednią oś lub 640 jednostek CLTC w wariancie AWD o mocy 235 kW/320 KM + 135/184 KM (źródło).

Dodajmy, że 640 jednostek CLTC to około 410 kilometrów realnie w trybie mieszanym i około 480 jednostek WLTP.

Ceny Xpenga X9 zaczynają się od 359 800 yuanów, równowartości 199 000 złotych. W Europie, po uwzględnieniu ceł, kosztów transportu, marż, podatków, byłoby to około 340 000 złotych. Samochód na razie oferowany jest tylko w Chinach, ale Xpeng stopniowo sprowadza swoje auta na Stary Kontynent, więc ten model też powinien trafić do nas w nadchodzących latach [spekulacje redakcji Elektrowozu].

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4]
Exit mobile version