Xpeng rozpoczął sprzedaż Xpenga G6 w Niemczech. Samochód jest bezpośrednią konkurencją Tesli Model Y, jest też nią mocno inspirowany wzorniczo i technologicznie. Ceny Xpenga G6 w bazowej wersji Standard Range z napędem na tył zaczynają się od 43 600 euro przy baterii o pojemności 66 kWh. Gdyby chiński producent chciał wejść do Polski i utrzymał identyczne proporcje, podstawowy wariant powinien kosztować 198 700 złotych (Tesla Model Y RWD = 204 990 zł).
Xpeng G6: cena, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Bateria podstawowej edycji powstała w oparciu o ogniwa LFP i obiecuje 435 jednostek WLTP zasięgu (Tesla Model Y RWD = 455 jedn. WLTP). Jeśli ktoś potrzebuje więcej mocy i zasięgu, wybierze wariant Long Range z napędem na tył i baterią o pojemności 87,5 kWh, który zaczyna się od 47 600 euro (TMY LR RWD = 48 990 euro) i ma 570 jednostek WLTP zasięgu (TMY LR RWD = 600 jedn.). I ponownie: przy przeliczeniu proporcjonalnym w Polsce wychodzi nam 209 900 złotych, co jest bardzo dobrą ceną za elektrycznego crossovera segmentu D.
Jest wreszcie wersja Performance z dwoma silnikami i 550 jednostkami WLTP zasięgu (TMY LR AWD = 533 jedn., TMY Perf AWD = 514 jedn.), która lokuje się między Modelem Y LR AWD i Performance AWD, a to za sprawą 350 kW/476 KM mocy i przyspieszenia 0-100 km/h trwającego 4 sekundy. Kosztuje 51 600 euro, czyli jest tańsza od TMY LR AWD (54 990 euro). Ważną zaletą aut jest architektura 800 V, która pozwala na rozpędzenie się na ładowarkach do maksymalnie 280 kW i uzupełnienie energii od 20 do 80 procent w 15 minut (w Europie podaje się zwykle czas od 10 do 80 procent). Producent chwali się też dwoma odlewami i baterią stanowiącą element struktury pojazdu.
Standardowymi elementami wyposażenia są pompa ciepła, 20-calowe felgi z lekkich stopów, podgrzewane wszystkie siedziska, wentylowane fotele z przodu, dwie indukcyjne ładowarki telefonów (wentylowane), 18-głośnikowy system audio, oprogramowanie aktualizowane przez internet (OTA). W przeciwieństwie do Tesli, Xpeng G6 obsługuje oddawanie energii zewnętrznym odbiornikom (V2L). Samochód ma 2,89 m rozstawu osi, 4,75 m długości i 571 litrów pojemności bagażnika, niemiecki konfigurator modelu znajduje się TUTAJ. Podane w treści ceny prawdopodobnie nie uwzględniają nowych ceł na chińskie auta elektryczne.