Xiaomi SU7 Ultra, najmocniejsza i najszybsza wersja Xiaomi SU7, oficjalnie zadebiutowała na chińskim rynku. Cena SU7 Ultra zaczyna się od 529 900 juanów i ciężko ją mocno podnieść. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 2,1 sekundy i rozpędza się do maksymalnie 350 km/h. Maksymalna moc ładowania modelu to 480 kW, uzupełnienie energii od 10 do 80 procent trwa niecałe 11 minut. Xiaomi SU7 Ultra jest tańsze niż najtańsze Porsche Taycan w Chinach (898 000 juanów) i szybsze niż najszybsze Porsche Taycan w Chinach (Turbo GT with Weissach Package, 2,2 s do 100 km/h), przyspiesza też lepiej od Tesli Model S Plaid.

Xiaomi SU7 Ultra. Wygląda jak Porsche, jeździ szybciej niż Porsche, kosztuje mniej niż Porsche

Xiaomi SU7 Ultra jest najmocniejszym SU7 w gamie a mimo tego kosztuje równowartość 291 000 złotych. Nawet gdyby przyjąć typowy narzut producentów wynoszący 80 procent, cena Xiaomi SU7 Ultra w Polsce zaczynałaby się od 524 900 złotych. Najtańsza wersja Porsche Taycan dostępna jest w Polsce od 489 000 złotych, spodziewajmy się więc, że Xiaomi tak dopasowałoby swoją politykę cenową na Starym Kontynencie, żeby nie onieśmielić potencjalnego Europejczyka kosztami zakupu.

Xiaomi SU7 Ultra z przyspieszeniem lepszym nawet niż Tesla Model S Plaid

Na papierze SU7 Ultra prezentuje się doskonale: ma trzy silniki o sumarycznej mocy ponad 1,1 MW, 1 138 kW/1 548 KM i 1 770 Nm momentu obrotowego. Z tyłu są to dwa V8s, z przodu jeden oznaczony jako V6e. Te z tyłu potrafią rozpędzić się do 27 200 obr/min.

Pojemność baterii to 93,7 kWh, mamy do czynienia z pakietem ogniwa-szkieletem-pakietu, cell-to-body, CATL Qilin II generacji z ogniwami Li-NCM (źródło). Deklarowany zasięg wynosi 630 jednostek CLTC, odpowiadałoby to około 594 jednostkom WLTP, około 273 kilometrom realnie przy szybkości 140 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].

„Normalne”, mierzone po europejsku przyspieszenie 0-100 km/h SU7 Ultra wynosi, jak wspomnieliśmy, 2,1 sekundy. Ale gdy pomiaru dokonać „po amerykańsku”, z odjęciem pierwszej stopy toczenia się, samochód rozpędza się do 100 km/h w 1,98 sekundy (źródło). Tesla potrzebuje 0,01 sekundy więcej nawet przy pomiarze do 97 km/h (0-60 mph). Osiągnięcie 200 km/h zajmuje Xiaomi SU7 Ultra 5,86 sekundy. Szybkość maksymalna to 350 km/h.

Jeśli wierzyć obietnicom producenta, najnowszy elektryk Xiaomi może uzupełnić baterię do 80 procent w niecałe 11 minut, z mocą 5,2 C (rozładowanie to nawet 16 C!). Niestety, w Europie nie znajdziemy jeszcze ładowarek ze złączami CCS2, które są w stanie obsługiwać natężenia wynoszące 600 amperów przy napięciu równym 800 woltów (=480 kW), dlatego spodziewajmy się, że szczytem będą okolice 400 kW. To i tak lepiej niż w przypadku Porsche Taycan rozpędzającego się maksymalnie do 320 kW, o Tesli Model S nie wspominając.

Xiaomi twierdzi, że w ciągu zaledwie doby od oficjalnego wprowadzenia samochodu do sprzedaży, zebrał 15 000 zamówień.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: