Do chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informatycznych (MIIT) wpłynął wniosek o zarejestrowanie nowego samochodu Xiaomi. Jak się okazało, ma to być Xiaomi YU7, elektryczny crossover segmentu E, brat Xiaomi SU7. Model powinien trafić do oferty w połowie przyszłego roku, w czerwcu lub lipcu 2025. Nadwozie Xiaomi YU7 znowu przypomina Porsche, chociaż nasi Czytelnicy z bystrzejszym okiem trafnie dostrzegli, że auto jest raczej kopią Ferrari Purosangue.
Xiaomi YU7 – specyfikacja już częściowo jawna, ceny nie
W dokumentach MIIT samochód został oznaczony jako XMA6500LBEVA1. [Najmocniejsza?] wersja z napędem na obie osie ma mieć dwa silniki o mocy maksymalnej równej 220 kW/299 KM (przód) oraz 288 kW/392 KM (tył), co przy szczycie występującym w tym samym momencie dawałoby w sumie 508 kW/691 KM. Ale warto zaznaczyć, że producenci nie zawsze lokują maksima na sobie – odpowiednie nimi zarządzanie może poprawić na dynamikę auta przy wyższych szybkościach.
Bateria Xiaomi YU7 zostanie zbudowana na wysokoniklowych ogniwach CATL, spodziewajmy się więc pojemności powyżej 100 kWh w topowym modelu. Prezes Xiaomi od początku podkreśla, że Porsche Taycan było punktem odniesienia dla Xiaomi SU7, w Xiaomi YU7 może zatem chcieć przeskoczyć swego głównego konkurenta. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że rozstaw osi Xiaomi YU7 wynosi 3 metry oraz że producent zapewne zastosuje ogniwa zorientowane na wydajność, zaryzykujemy twierdzenie, że bateria będzie miała 101-109 kWh pojemności.
Pozostałe wymiary Xiaomi YU7 to 4,999 metra długości, 1,996 metra szerokości i 1,6 metra wysokości. Waga auta wynosi 2,405 tony, szybkość maksymalna to 253 km/h, podaje CnEVPost (źródło). Model powinien zadebiutować na chińskim rynku w tym samym czasie, gdy Xiaomi SU7 zacznie być dostarczane w Europie [spekulacje redakcji Elektrowozu]. Bezpośrednia konkurencja Xiaomi YU7 to Tesla Model X i Mercedes EQE SUV.
Aktualizacja 2024/12/10, godz. 19.08: zamiana Porsche -> Ferrari, bo nasi Czytelnicy mają bystrzejsze oko od redakcji 🙂