Xiaomi oficjalnie zaprezentowało Xiaomi YU7, SUV-a, który w sprzedaży będzie towarzyszył popularnemu sedanowi, Xiaomi SU7. Nie jest to ostatni pokaz samochodu, następny oficjalny zaplanowany jest na lipiec 2025 roku i wtedy marka powinna rozpocząć sprzedaż auta. Dostawy Xiaomi YU7 planowane są przed końcem roku. Rozmiarowo elektryk przypomina Model X, wizualnie Ferrari Purosagne, natomiast cenowo powinno walczyć o klienta bezpośrednio z Teslą Model Y. Już teraz mówi się, że pokaz spowodował spadek zainteresowania autem Tesli.

Ferrari Mi, czyli Xiaomi YU7 z bliska

Xiaomi nie ma zamiaru ukrywać, że czerpało pełnymi garściami z wzornictwa Ferrari. Oprócz oczywistych nawiązań do Purosangue (pol. rasowy) widocznych w kształtach nadwozia producent pochwalił się, że zbudował samochód na platformie Modena [miasto we Włoszech, w jego obrębie jest siedziba Ferrari] i polakierował je w kolorze niemal identycznym, jak zieleń Ferrari (Verde British Racing). Xiaomi nazwało go Emerald Green, zapewne dlatego, że miał być „jeszcze bardziej zielony” (emerald = szmaragd). Chińczycy zaczęli żartobliwie nazywać auto Ferrari Mi:

Ferrari Purosangue (c) Ferrari

Xiaomi YU7. Zwróć uwagę na kształty klamek, świateł czy nawet na lokalizację (c) Xiaomi

Xiaomi YU7 lokuje się w segmencie E-SUV, konkuruje bezpośrednio z Teslą Model X, ma 4,999 metra długości (Tesla = 5,04 m) przy 3 metrach rozstawu osi, jednak w przeciwieństwie do Modelu X występuje wyłącznie w wariancie z 5 miejscami w kabinie. To sugeruje, że Xiaomi chce pozostać w kręgu zainteresowań nabywców Ferrari, nie chce się wyróżnić nadmiarem przestrzeni dla rodziny, co było wizytówką Tesli. Oczywiście auto potrafi jeździć samo nawet po wąskich duktach:

Napędy i zasięg Xiaomi YU7

Nowy elektryk Xiaomi we wszystkich wariantach wykorzystuje architekturę 800 V i występuje w trzech wersjach napędowych:

  • bateria 96,3 (~91) kWh LFP, silnik 235 kW/320 KM napędzający tylne koła,
  • bateria 96,3 (~91) kWh LFP, 365 kW/496 KM i dwa silniki,
  • bateria 101,7 (~94) kWh Li-NMC, 507 kW/690 KM na obu osiach pozwalający na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,2 sekund,

Zasięgi Xiaomi YU7 wynosi odpowiednio 835, 770 lub 760 jednostek CLTC. Jeśli za bazę do obliczeń posłuży nam lokujący się o segment niżej Zeekr 7X (780 jednostek CLTC = 615 jednostek WLTP), otrzymamy odpowiednio:

  • Standard RWD, 835 jednostek CLTC = 658 jednostek WLTP, 563 kilometry w trybie mieszanym, 395 kilometrów zasięgu przy 120 km/h, 303 kilometry przy 140 km/h,
  • Pro AWD, 770 jednostek CLTC = 607 jednostek WLTP, 519 kilometrów w trybie mieszanym, 364 kilometry zasięgu przy 120 km/h, 279 kilometrów przy 140 km/h,
  • Max AWD, 760 jednostek CLTC = 599 jednostek WLTP, 512 kilometrów w trybie mieszanym, 360 kilometrów zasięgu przy 120 km/h, 276 kilometrów przy 140 km/h.

Zastrzeżmy, że wszelkie obliczenia są wstępne a mnogość wariantów CLTC i możliwość stosowania rozmaitych współczynników przez producentów nie ułatwia szacunków. Dla porównania: zasięg WLTP Tesli Model X Napęd na Wszystkie Koła / LR AWD wynosi 576 jednostek. Jednak Tesla znacznie dłużej postoi przy ładowarkach, Xiaomi dzięki architekturze 800 V obiecuje uzupełnienie energii do 80 procent w zaledwie 12 minut.

Xiaomi YU7, wnętrze i inne ciekawostki

We wnętrzu pojawił ekran centralny o przekątnej 16,1 cala uzupełniony o dodatkowy wyświetlacz na szerokość kokpitu na szybie i ekran z tyłu. Oprócz tego producent chwali się rozkładanymi fotelami z przodu, szklanym dachem, ukrytymi nawiewami, kluczykiem UWB, bagażnikiem o pojemności 678 litrów, lidarem. Waga Xiaomi YU7 w wersji Standard RWD (mniejsza bateria, napęd na tył) wynosi 2,32 tony.

Jeśli Xiaomi utrzyma dotychczasową strategię, ceny Xiaomi YU7 będą zbliżone do cen Modelu Y. Wartości dla rynku chińskiego powinniśmy poznać w lipcu, poza Państwo Środka producent ma zamiar wyjść najwcześniej w 2027 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: