Xiaomi pochwaliło się, że Xiaomi SU7 Ultra z opcjonalnym pakietem torowym – ale już nie „Prototype” – zdołało przejechać Nuerburgring w niecałe 7 minut 5 sekund. To czas lepszy niż nowe Porsche Taycan (7:07,55) czy nawet Rimac Nevera (7:05,298), nie mówiąc o Tesli Model S Plaid (7:25,231). Xiaomi mówi, że rekord pobito „już za pierwszym podejściem”, a prezes firmy dodaje, że wierzy, iż jeszcze lepszy rezultat uda się osiągnąć w niedalekiej przyszłości.
Rekordowe Xiaomi SU7 Ultra. Wynik z kategorii wybitnych
Zacznijmy od nagrania z toru:
Wynik Xiaomi należy do kategorii genialnych. Oto producent-nowicjusz osiąga rezultat lepszy niż Porsche czy nawet Rimac z Neverą, która kosztuje, dodajmy, od 2 do 2,3 miliona euro (Rimac Nevera R), czyli równowartości prawie 10 milionów złotych. Dla porównania: cena Xiaomi SU7 Ultra z podstawowej wersji zaczyna się od 529 900 juanów, równowartości 275 100 złotych. Nawet gdyby przyjąć obowiązujące ostatnio przeliczenie na samochody chińskie w postaci „razy dwa”, to auto byłoby dostępne w Polsce za około 530 000-550 000 złotych.
Spalinowe BMW M5 Plug-in startuje od 687 500 złotych…
Xiaomi SU7 Ultra dysponuje trzema silnikami elektrycznymi, jednym z przodu i dwoma z tyłu, ich maksymalna sumaryczna moc to 1 139 kW/1 548 KM. Auto posiada baterię CATL Qilin o pojemności 101 (~92) kWh pozwalającą na przejechanie realnych około 380-390 kilometrów. Rezultat uzyskany na Nuerburgring doskonale świadczy o CATL, bo podpowiada nam, że bateria potrafi oddać gigantyczne moce bez przegrzania. Deklarowana szybkość maksymalna auta to 350 km/h, na filmie widać, że faktycznie są to okolice kresu możliwości całego napędu:
Xiaomi rozwijało swoje kompetencje motoryzacyjne we współpracy z chińskim BAIC Group, ale od lipca 2024 roku produkuje auta samodzielnie. Z grafik promocyjnych wynika, że rekord Nuerburgring ustanowiono 1 kwietnia. Tym samym auto stało się najszybszym masowo produkowanym elektrykiem na torze, szybszym od wielu modeli spalinowych, w tym Lamborghini Huracan czy McLarena 720S. Jako ciekawostkę dodajmy, że tablice rejestracyjne AU25ZFZ i AU25ZFX dobrze wskazują kolory, jednak jako markę wskazują Lotusa.