Tym razem z Chin przychodzi do nas idea „salonu na kółkach”. Na dwie doby przed Xiaomi EV Technology Launch, „dniem technologii” w Xiaomi, założyciel i prezes Xiaomi ujawnił kilka ciekawostek na temat nowego samochodu marki. Dowiedzieliśmy się, że Chińczycy chcą iść o krok dalej niż Tesla i że „SU” w Xiaomi SU7 – oznaczenie pierwszego modelu producenta – rozwija się jako angielskie Speed Ultra, „ultraszybkość”, ponieważ nowy Xiaomi SU7 będzie „bestią pod względem wydajności”.
Samochód elektryczny Xiaomi. Dość konkurowania ceną, teraz liczą się [sportowe] osiągi
Gdy Xiaomi wchodziło na rynek smartfonów, walczyło o serca klientów stosunkiem możliwości do ceny. Wygląda na to, że w segmencie samochodów skupi się raczej na parametrach, luksusach, dodatkowym wyposażeniu. Xiaomi SU7 ma oferować „najlepsze w swojej klasie parametry jezdne” i choć model nie powstał, by walczyć z żadnym konkretnym przeciwnikiem, to prezes Xiaomi zalicza do „jego klasy” nawet Porsche Taycan Turbo.
Elektryk ma być wyposażony w „inteligentną technologię” czerpiącą inspirację z Tesli Model S, jego zaawansowane systemy i otaczające go środowisko mają zwiększać wrażenia z jazdy. Auto będzie sedanem – wybór tej formy nadwoziowej ma zostać wyjaśniony w czwartek, 28 grudnia (źródło). W cytowanej przez CnEVPost wypowiedzi Lei Juna Xiaomi jest trzecim producentem w szeregu po Porsche (100 lat rozwoju) i Tesli (obecny wiek), bo ma misję stworzenia „inteligentnej przestrzeni do przemieszczania się” (źródło).
Xiaomi SU7 electric sedan-coupe on the road in China
They don’t hide it anymore! New photos of the Xiaomi SU7 SUV in Beijing.
Xiaomi is one of China’s largest consumer electronics firms. The company is going into the automotive business. The Xiaomi SU7 is their first car. The… pic.twitter.com/NWydDePMQ6
— Tycho de Feijter (@TychodeFeijter) December 19, 2023
Podejście producenta ma być rewolucją, gdy chodzi o użycie nowych technologii w sektorze motoryzacyjnym. Na chińskim rynku samochód ma się pojawić „w ciągu kilku miesięcy”, powinien być dostępny w trzech wersjach: SU7, SU7 Pro i SU7 Max, z bateriami LFP lub NCM i silnikami o mocach od 220 kW/299 KM do 295 kW/401 KM. Cena Xiaomi SU7 nie została ujawniona, ale ma „wykraczać poza oczekiwania”, w znaczeniu: być konkurencyjna. Nieoficjalnie mówi się o starcie od 300 000 yuanów, równowartości 164 000 złotych.
Lokująca się w tym samym segmencie E Tesla Model S nie-Plaid kosztuje od 698 900 yuanów.
Nota od redakcji Elektrowozu: to w sumie interesujące, że właściwie każdy większy producent elektroniki próbuje stworzyć swój własny samochód elektryczny, którego specyfikacja pozwala mu na stawanie w szranki z co mocniejszymi autami spalinowymi tradycyjnych producentów.
Specyfikacja Xiaomi SU7. Zachęcamy do samodzielnego użycia Obiektywu Google, ponieważ wyniki jego pracy są w naszym przypadku niezbyt satysfakcjonujące