Tym razem z Chin przychodzi do nas idea „salonu na kółkach”. Na dwie doby przed Xiaomi EV Technology Launch, „dniem technologii” w Xiaomi, założyciel i prezes Xiaomi ujawnił kilka ciekawostek na temat nowego samochodu marki. Dowiedzieliśmy się, że Chińczycy chcą iść o krok dalej niż Tesla i że „SU” w Xiaomi SU7 – oznaczenie pierwszego modelu producenta – rozwija się jako angielskie Speed Ultra, „ultraszybkość”, ponieważ nowy Xiaomi SU7 będzie „bestią pod względem wydajności”.

Samochód elektryczny Xiaomi. Dość konkurowania ceną, teraz liczą się [sportowe] osiągi

Gdy Xiaomi wchodziło na rynek smartfonów, walczyło o serca klientów stosunkiem możliwości do ceny. Wygląda na to, że w segmencie samochodów skupi się raczej na parametrach, luksusach, dodatkowym wyposażeniu. Xiaomi SU7 ma oferować „najlepsze w swojej klasie parametry jezdne” i choć model nie powstał, by walczyć z żadnym konkretnym przeciwnikiem, to prezes Xiaomi zalicza do „jego klasy” nawet Porsche Taycan Turbo.

Elektryk ma być wyposażony w „inteligentną technologię” czerpiącą inspirację z Tesli Model S, jego zaawansowane systemy i otaczające go środowisko mają zwiększać wrażenia z jazdy. Auto będzie sedanem – wybór tej formy nadwoziowej ma zostać wyjaśniony w czwartek, 28 grudnia (źródło). W cytowanej przez CnEVPost wypowiedzi Lei Juna Xiaomi jest trzecim producentem w szeregu po Porsche (100 lat rozwoju) i Tesli (obecny wiek), bo ma misję stworzenia „inteligentnej przestrzeni do przemieszczania się” (źródło).

Xiaomi SU7 na chińskiej ulicy (c) Tycho de Fejiter / X

Podejście producenta ma być rewolucją, gdy chodzi o użycie nowych technologii w sektorze motoryzacyjnym. Na chińskim rynku samochód ma się pojawić „w ciągu kilku miesięcy”, powinien być dostępny w trzech wersjach: SU7, SU7 Pro i SU7 Max, z bateriami LFP lub NCM i silnikami o mocach od 220 kW/299 KM do 295 kW/401 KM. Cena Xiaomi SU7 nie została ujawniona, ale ma „wykraczać poza oczekiwania”, w znaczeniu: być konkurencyjna. Nieoficjalnie mówi się o starcie od 300 000 yuanów, równowartości 164 000 złotych.

Lokująca się w tym samym segmencie E Tesla Model S nie-Plaid kosztuje od 698 900 yuanów.

Nota od redakcji Elektrowozu: to w sumie interesujące, że właściwie każdy większy producent elektroniki próbuje stworzyć swój własny samochód elektryczny, którego specyfikacja pozwala mu na stawanie w szranki z co mocniejszymi autami spalinowymi tradycyjnych producentów.

Specyfikacja Xiaomi SU7. Zachęcamy do samodzielnego użycia Obiektywu Google, ponieważ wyniki jego pracy są w naszym przypadku niezbyt satysfakcjonujące

> Xiaomi SU7 Forum

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]